Една от отличителните технологии на Subaru наскоро отбеляза 55 години от появата си. През май 1966 г. се е състояла световната премиера на Subaru 1000 – първият японски серийно произвеждан автомобил с усъвършенствано задвижване на предните колела, но най-вече с напълно нов двигател за Subaru – 1.0-литровия Boxer с водно охлаждане. Оттогава компактните и ефективни Boxer двигатели са стълб на марката Subaru.
Концептуалните предимства на симетрично проектираните Boxer двигатели позволяват разработването на също симетрично проектираната система за задвижване на всички колела – Symmetrical AWD. Комбинацията от двете технологии е синоним на безопасност при шофиране и спортен успех за Subaru от 1972 г.
От пускането на пазара през май 1966 г. Subaru е произвел над 20,4 милиона Boxer двигателя
Компанията вече гледа към бъдещето. Хибридната система e- Boxer пренесе двигателя със срещуположно разположени цилиндри в епохата на електрификацията. Новата система обогатява гамата, която се допълва от традиционните двигатели, включително обновения 2,5-литров Boxer, задвижващ шестото поколение Subaru Outback (90% от компонентите са преработени спрямо същия двигател от предишното поколение), което наскоро се появи на европейския пазар.
В Boxer двигателя цилиндрите са разположени хоризонтално от двете страни на коляновия вал. Буталата се движат едно срещу друго, подобно на двама боксьори в боксов мач – образ, от който произлиза името на тази технология. Това са най-добрите условия за идеален баланс на масите. Освен това двигателите Subaru Boxer от самото начало се характеризират с изключително дълъг живот и надеждност.
Уникалната и усъвършенствана комбинация от Boxer двигателя и постоянното задвижване на всички колела, допълнена от безстепенната автоматична трансмисия Lineartronic и до днес е в основата на автомобилите с 6 звезди. Новата глобална платформа на Subaru осигурява основата за електрификацията на двигателя. Това става чрез иновативната технология за задвижване на mild хибридна система e- Boxer.
В постоянния си стремеж към непрекъснато усъвършенстване на Boxer двигателя и на системата за задвижване Subaru си постави за цел до 2030 г. 40% от продажбите на компания да са на хибридни и електрически автомобили.
Camping in July 💭😍. Tag your #SubaruCamping partner in the comments. (📸: @travelwc) pic.twitter.com/1q5vMYa33o
— Subaru (@subaru_usa) July 10, 2021