Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 5 места назад на грида наказание за Ръсел, без други санкции по...

5 места назад на грида наказание за Ръсел, без други санкции по разследванията след квалификацията на Силвърстоун

1244
0
Джордж Ръсел; снимка: Уилямс

Джордж Ръсел е наказан с преместване с 5 места назад на стартовата решетка заради недостатъчно намаляване на скоростта при двойни жълти знамена в квалификацията за Гран при на Великобритания. Стюардите на четвъртия кръг от световния шампионат на Формула 1 решиха, че няма нужда да предприемат допълнителни действия по останалите случаи, които разследваха след сесията за разпределение местата на грида. Те провериха дали Естебан Окон е попречил на Кими Райконен, както и излизанията на Шарл Льоклер и Ланс Строл в питлейна.

Разследването на ситуацията с Джордж Ръсел е включвало преглед на видео записи, радио съобщения, телеметрични данни и информация от системата на маршалите

Пилотът на Уилямс е обяснил, че е видял сигнализацията в седми завой с периферното си зрение и е сметнал, че е единичен жълт флаг. Намалил е малко скоростта, но не достатъчно в сравнение с предходните му обиколки. Стюардите отбелязват в решението си, че от отбора са предупредили Ръсел за наличието на сигнализация, но не са отбелязали, че става дума за двоен жълт флаг.

„Освен това не са го посъветвали да прекрати обиколката според инструкциите на рейс директора за подобни случаи. Всъщност това е най-бързият му тур в Q1. Целта на инструкциите от рейс директора е да подчертаят изключителната важност да се спазват сигнализациите от гледна точка на сигурността. Стюардите проучиха всички възможни странични фактори, но в крайна сметка решиха, че е отговорност на пилота да види и спази сигнала коректно в една потенциално много опасна ситуация“, се казва още в решението.

По случая с Окон от Q1 стюардите постановиха, че дори близостта до Рено-то на французина да е оказала влияние върху Алфа Ромео-то на Райконен, то не е било достатъчно значимо, за да се определи като забавяне на финландеца

„Можех да съм и малко по-напред, но бях задържан в последния завой“, заяви Райконен, който се класира 18-ти. „Честно казано, крайният резултат нямаше да е много по-различен. Колата ни е по-силна този уикенд, управлението бе добро.“

Окон (девети в квалификацията) е обяснил пред стюардите, че тимът го е предупредил за позицията на Кими. Французинът сметнал, че между двамата е имало достатъчно пространство.

„След това е ускорил през 17-ти завой, за да започне обиколката си. Райконен мислеше, че недостатъчно ранното ускорение на другия пилот му е попречило. След преглед на видео записа стюардите приемат, че може да е имало аеровлияние, но болидите в нито един момент(особено в сравнение с предишни случаи) не са били достатъчно близо, за да се определи това като „ненужно забавяне““, се казва в решението.

За пускането на Льоклер в питлейна пред Строл е постановено, че случаят „не е особено опасен“

Прегледани са видео записи и ревизирани предишни подобни ситуации. Същото е решението и относно пускането на Строл малко преди това пред Даниел Рикиардо (Рено).