Изминаха първите 4 дни от тестовете на отборите от Формула 1 на пистата Каталуня. В първите 2 дни най-бързи бяха пилотите на Ферари Фетел и Льоклер. В следващите 2 с най-добри времена завършиха Дани Квят и Нико Хюлкенберг. Какви 4 основни извода можем да направим след тези изпитания на трасето край Барселона вижте в следващите редове:
Мерцедес отново крие истинското си темпо
За поредна година в тестовете шампионите от Мерцедес не показват истинското си темпо. Сребърните стрели заложиха основно на дълги серии от обиколки с повече гориво и по-твърди гуми. В тима освен това по традиция в първите изпитания се фокусираха основно върху проверка на надеждността на колата. А тя изглежда отново е на отлично ниво. Във Ферари са много добри в една обиколка. Фетел и Льоклер бяха с най-добри времена с 2 от 4 те дни. От началото на новата турбоерта през 2014 г. насам в Скудерията са били най-бързи в общо 19 тестови дни. Срещу само 10 на Мерцедес. Но това изглежда не е показателно, тъй като всички знаят колко титли спечелиха едните и колко другите.
В Хонда са направили издръжлив двигател
Новата задвижваща система на японците не създаде нито един сериозен проблем на отборите на Ред Бул и Торо Росо в 4-те дни на пистата Каталуня. Освен това в едина от сесиите Макс Верстапен постигна най-висока максимална скорост – 320 км/ч. Това говори и за сериозна мощност. Похвали към агрегатите на Хонда имаше много. Главният съветник на „биковете“ Хелмут Марко дори обяви, че в тима никога не са имали такава добра зимна подготовка. Дали обаче качествата на Хонда ще са достатъчни, за да дадат възможност на големия отбор на Дитрих Матешиц да се бори за титлите, предстои да разберем.
Дебютантите се справят много добре от самото начало
Дебютантите във Формула 1 тази година Алекс Албон, Ландо Норис и Джордж Ръсел се представиха много добре и бързо влязоха в час с новите коли. Албон дори беше най-бърз в сутрешната сесия на 4-ия ден и получи много похвали от екипа си Торо Росо. Норис пък бе с 2-о време във втория ден. Да, повечето допуснаха някои грешки, но всичко бе в рамките на нормалното. От пистата излетяха и пилоти с много повече опит, като Райконен и Гасли. Добро впечатление направи и Антонио Джовинаци от Алфа Ромео, който има само 2 старта през 2017 г. за Заубер. И в голяма степен също може да го определим като новак.
Разликите в средата на колоната са изключително малки
Изглежда отново разликите между колите на отборите в средата на колоната във Формула 1 ще са изключително малки. В момента на едно ниво изглеждат в Рено, Алфа Ромео и Торо Росо, а малко зад тях Макларън, Хаас и Рейсинг Пойнт. Както каза обаче Серхио Перес разликата между тези екипи изглежда е не повече от 0.3-0.4 сек на обиколка. А това предвещава страхотна битка в хода на сезона за 4-ото място. Предстои да видим дали и Уилямс ще се намеси в тази борба. Но в началото на сезона това едва ли ще се случи заради сериозното забавяне в подготовката и пропуснатите 2 дни тестове.