Инженеритена PEUGEOT SPORT спряха избора си върху PEUGEOT 308. Създаден, благодарение на техните познания и опит, моделът 308 GTi by PEUGEOT SPORT е моделът с най-радикален замисъл. Инженерите са решили да стигнат възможно най-далече и да предложат автомобил въ ввариан за състезания. От шосето до състезателната писта – направена е една сериозна крачка… PEUGEOT 308 Racing Cup с еразкрива!
Изваян от дизайнерите на PEUGEOT, PEUGEOT 308 Racing Cup загатва с щедрите си, аеродинамични форми за състезателни технологии, предназначени за взискателни клиенти с ненаситен стремеж към високите спортни постижения и перфектното управление. Оборудван със същия двигател 1,6 L THP, както и 308 GTi by PEUGEOT SPORT, моделът 308 Racing Cup развива 308 конски сили още от първата фаза на разработването си, или с 38 повече от 308 GTi by Peugeot Sport!
Чисти линии
Неговият подглед, неговите извивки, неговата аеродинамична форма, загатват за родословието му. На базата на PEUGEOT 308 – който вече е доказал своя силен характер – е надграден един атлетичен и мощен стил.
За да се гарантира свободното движение на гумите, калниците са адаптирани по начин, който позволява на PEUGEOT 308 Racing Cup да добие атлетични размери, най-вече по отношение на ширината, която достига 1910 мм, или със 106 мм повече от 308 GTi by PEUGEOT SPORT.
Спойлерът, предназначен да подсили задната част на автомобила, е вдъхновен пряко от регламента на WTCC (Световният шампионат за туристически автомобили).
Предната и задна броня, както и спойлерът, са характерни и освен като допълнителни елементи, които подсилват аеродинамиката, са решаващи и за свирепия му вид.
Естетиката на автомобила е допълнена от също толкова специфични 18-инчови джанти, монтирани върху сликове или върху гуми за мокро трасе (27/65).
Технологии
Двигателят 1,6 L THP идва директно от модела 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Специалистите от Велизи са потърсили нови възможности за постижения, за да отговорят на силната конкуренция при състезателните автомобили. Така, благодарение на турбо двигателя на 208 T16, PEUGEOT 308 Racing Cup вече е преминал границата от 308 конски сили. Пред следващото му развитие се разкрива възможността да предложи нови, още по-високи стойности.
PEUGEOT 308 Racing Cup заимства също и елементите на ходовата част на своя „пътен близнак“, като например осите и торсионната греда. За сметка на това, за да се изправят пред конкуренцията, инженерите са създали специфични части като например спирачки с 6-бутални спирачни апарати. 6-степенната автоматична скоростна кутия разполага с пера за управление от волана.
Теглото също е един от приоритетите. Теглото на PEUGEOT 308 Racing Cup ще бъде задържано в рамките на 1000 и 1050 кг.
Международни състезателни прояви
PEUGEOT 308 Racing Cup ще стигне до клиентите в целия свят в края на 2016 г. Този автомобил е замислен като наследник на RCZ Racing Cup както в шампионатите на Peugeot, така и в спортните серии като: VLN (Германия), CER (Испания), CITE (Италия), BGDC (Белгия), а също и в състезания за издръжливост като сериите „24-те часа“.
Eдно примамливо изкушение, което стартира във Франкфурт
PEUGEOT 308 Racing Cup ще бъде представен на Автомобилния салон във Франкфурт от 17-ти до 27-ми септември. Тръгвайки от бляскавия подиум и стигайки до състезателната писта, той ще покаже формите и постиженията си в действие на трасето Пол Рикар (Франция) на 24-ти и на 25-ти октомври на специална демонстрация, организирана по повод финала на състезанието GT Tour.
Вижте PEUGEOT 308 RACING CUP в действие в Youtube на:
Техническихарактеристики
Двигател:
Вид: 1,6L THP, заимстван от 308 GTi by PEUGEOT SPORT/Turbo заимствано от 208 T16
Мощност: 308 к.с.
Работен обем: 1600 см3
Максимална мощност: 308 к.с.
Изпускателна система: Ø70 мм
Резервоар: серийно производство
Горивна система: директно впръскване на горивото под високо налягане
Скоростнакутия
6-степенна автоматична скоростна кутия с пера за управление от волана
Шаси
Структура: усилена, с рамка заварена многоточково (норма FIA)
Каросерия: преден и заден ръб на бронята + специфични калници
Стъкла: поликарбонови странични и задни стъкла
Тегло: минимум 1000 кг – максимум 1050 кг
Процентно разпределение на теглото в/у предна/задна ос на автомобила: 63%/37%
Настройки: Ъгъл на страничен наклон на колелото/ Ъгъл на сходимост/ Пътен просвет/ Наклон на спойлера/ Амортисьори (налягане + отпускане).
Крик: пневматичен с 3 въздушни възглавници
Размери
Дължина: 4288 мм (без спойлера според изискванията на WTCC)
Ширина: 1910 мм
Междуосие: 2620 мм
Преден и заден ръб на бронята + специфични калници
Аеродинамика
Преден спойлер
Заден спойлер според изискванията на WTCC
Колела
Специфични джанти с размер 10’’x18’’ инча
Сликове и гуми за мокро трасе с размер 27/65