Екипът на Уилямс във Формула 1 вече няма нужда да ангажира платени пилоти, за да получава средства. Това обяви шефът на тима Йост Капито. Според него финансовото състояние вече е много добро при новите собственици от Дорилтън Кепитъл и старата политика вече не е необходима.
Уилямс изпитваше много сериозни трудности
През последните години Уилямс изпитваше много сериозни трудности да покрива непрекъснато нарастващите разходи във Формула 1. Ангажираше пилоти, за чието участие получаваше средства. Така бяха сключени сделки с Пастор Малдонадо, Ланс Строл, Никола Латифи. Договорът с Джордж Ръсел за 2019 г. също включваше преференциални клаузи при заплащането за задвижващите системи на Мерцедес, чиито пилот е Джордж.
Уилямс вече е стабилен
Инвестициите на Дорилтън (само през миналата есен те наляха около $150 млн.) плюс въвеждането на таван в разходите рязко промениха ситуацията. Така Уилямс само за броени месеци се съвзе и след състезанието в Унгария вече заема осмо място в първенството на конструкторите пред Алфа Ромео и Хаас.
Нито един от настоящите пилоти в екипа няма договор с тима за 2022 г. Сделката на Латифи изтича в края на сезона. Той би искал да остане, но се водят преговори и за евентуалното му преминаване в Индикар.
Уилямс биха искали да задържат Джордж Ръсел
Джордж Ръсел е в очакване да подпише с Мерцедес, но още няма категорично обявено решение. Уилямс биха искали да го задържат, но решението е в ръцете на техните партньори от Бракли и Щутгарт. В медиите се появиха твърдения, че едното място в екипа ще бъде заето от Ник де Врийс. Нидерландецът се представя силно във Формула Е, има добри връзки с Мерцедес, но досега не можеше да пробие в Гран при поради липсата на някаква финансова подкрепа.
Според Капито, екипът от Гроув вече е в комфортна ситуация да избере своите пилоти за 2022 г. без да се притеснява за необходимостта от допълнителен доход.
„Мисля, че сме в позиция да оценяваме единствено пилотите – обясни Капито, цитиран от Аутоспорт. – Ние не сме зависими, както в миналото, от някой пилот, който носи пари. Имаме дългосрочен план да се върнем на върха и трябва да изберем състезатели, които се вписват в този план. Ние единствено мислим за това. Разбира се, всеки може да говори с нас, но решението ще е наше.“
Според Капито, Уилямс може да е атрактивна опция за 2022 г. за много от пилотите.
„Мисля, че всеки състезател, който няма договор за следващата година и има възможност за участие, може да говори с нас в момента – каза Капито. – Това са едни от най-търсените места във Формула 1 в отбор, който още има свободни позиции.“