Ауди поведоха в 80-ото издание на 24 часа на Льо Ман и два часа след началото първи е Андре Лотерер (№1, екипаж с Марсел Фаслер и Беноа Трелюе). Хибридите e-tron Куатро се наредиха на върха на колоната (Алан Макниш атакува веднага след старта, излизайки втори), след като и двете R18 Ултра се сблъскаха с проблеми – Лоик Дювал направи допълнителен питстоп заради спукана задна лява гума, докато Майк Рокенфелер се движеше точно извън топ 10 след кратко посещение на бокса за проверка на задното окачване.
В самото начало първите три позиции бяха заети от Ауди. Макниш задмина бързо Стефан Саразен (TS030 Hybrid №8) и успешно удържа опита му да си върне позицията на правата Мулсан. Автомобилите с четирите ринга постепенно се откъсваха от Тойоти-те, които пък си размениха местата, след като Алекс Вурц (TS030 Hybrid №7) изпревари Саразен. Времето не бе много хубаво и дори преваля за кратко, но не изкуши голямата част от екипите да сложат мокри гуми.
През втория час Лотерер увеличи аванса на екипа си, като единствено Макниш успя да остане в рамките на минута зад него. Дювал се върна на трета позиция, докато Никола Лапиер (TS030 Hybrid №7) и Себастиен Буеми (TS030 Hybrid №8) са четвърти и пети. Ник Хайдфелд управлява първия не-заводски прототип LMP1 – бившият пилот от Формула 1 върви шести с Рибелиън Лола.
В LMP2 начело е екипажът Жак Николе/Матийо Лайе/Оливие Пла с Морган-Джуд (ОАК Рейсинг). При GTE Pro води Корвет-ът на Оливър Гавин/Ричард Уестбрук/Томи Милнър. В GTE Am пък първо е Порше 997 GT3 – Сет Нийман/Спенсър Пъмпели/Патрик Пиле.