Създаденият в завода във Велизи 208 GTi Пежо Спорт дебютира в шампионата VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring) за 2013. Голямата цел на проекта 208 GTi Racing Experience, в който участват 8 пилота, е 24 часа на Нюрбургринг през май тази година.
Над 2000 лицензирани състезатели се регистрираха в началото на 2013-та на сайта на проекта 208 GTi Racing Experience, чиято цел е да съпътства търговското лансиране на 208 GTi. След предварителните национални селекции бе проведен финал на пистата Ла Ферте Гоше и бяха избрани 8 пилоти, които ще участват в 24 аса на Нюрбургринг: Доминик Пейц (на 21 години от Германия), Венсан Радермекер (45, Белгия), Гонсало Мартин де Андрес (31, Испания), Матиьо Сантис (27, Франция), Джакомо Ричи (27, Италия), Кристиаан Франкенхут (31, Холандия), Джони Нидерхаузер (41, Швейцария) и Брадли Филпот (27, Великобритания). За някои от тях пистата не е напълно непозната, но повечето ще трябва да опознаят „Зеления ад“. За целта те ще участват във VLN Test Day (5 и 6 април 2013 г.), във VLN 2 (13 април) и VLN 3 (27 април) с четири 208 Racing Cup на Peugeot Sport. 24-часовата надпревара ще се проведе на 19-20 май.
208 GTi Пежо Спорт е четвъртата състезателна версия на 208. В модела са използвани разработките на трите му предшественика (Т16, R2 и Racing Cup) и това позволява да бъде завършен за много кратко време. Проучванията започват през декември 2012 г. Автомобилът е пуснат в движение в края на февруари 2013-та. 208 GTi Пежо Спорт заимства много и от серийния 208 GТi. Оборудван е с двигателя 1600 турбо бензин, чиято мощност е увеличена от 200 на 300 к.с. и е с 6-степенна скоростна кутия с управление от волана. Автомобилът разполага с усилена спирачна система, колела 18″, резервоар с вместимост 100 л и аеродинамика, отговаряща на правилника VLN. 208 GTi Пежо Спорт тежи 990 кг.
– Отделяме особено внимание на три аспекта. Първо надеждността – това един от ключовете в състезанията за издръжливост. След това окачването, което се натоварва много на тази писта с доста неравности и различни типове настилка. Накрая теглото, което е условие за ефективност. Пилотите са с много различен опит. Една от целите е да се направи кола, която е здрава, удобна и лесна за управление и за овладяване в случай на загуба на сцепление. Освен това тя трябва да пази състезателя, което е важно в дълги състезания със смени от по 2 часа. Ето защо, 208 GTi Пежо Спорт разполага с лостчета за смяна на скоростите на волана и максимален брой бутони за управление „под ръка“, така че пилотът да остане концентриран през цялото време – коментира ръководителят на проекта Флоран Мело.