Валтери Ботас записа най-добро време във втората свободна тренировка за Гран при на Унгария. Финландският пилот на Мерцедес изпревари съотборника си Люис Хамилтън и Макс Верстапен (Ред Бул).
Температурата на въздуха бе 32 градуса, тази на пистата обаче достигна изключително висока стойност – близо 63 градуса! Изборът в началото на сесията отново бе между гуми медиум и хард, този път преобладаваше средната по твърдост смес.
We’re on track for FP2!
Kimi is first out, after lending his seat to Robert Kubica earlier#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/YD5NOUyV9y
— Formula 1 (@F1) July 30, 2021
Първото време бе на Шарл Льоклер – 1:19.654 мин
Следващите бързи обиколки го изместиха назад в подреждането. Валтери Ботас бе най-бърз след първите серии с 1:18.376 мин.
Макс Верстапен и Люис Хамилтън се наредиха втори и трети, съответно на 0,205 и 0,321 сек зад финландеца. Следваха Пиер Гасли, Фернандо Алонсо, Льоклер, Ланс Строл, Себастиан Фетел. 10-ият в подреждането – Ландо Норис – бе с най-доброто до този момент постижение на пилот с гуми хард.
С първия си бърз тур Серхио Перес даде четвърто време (+0,595 сек). Ботас свали още най-доброто постижение до 1:18.248 мин. Верстапен подобри своето най-бързо време и бе на 0,174 сек зад него.
Хамилтън продължи серията си и на свой ред оглави класирането с 1:18.140 мин. Перес каза по радиото, че предната част на колата му е нестабилна.
Track temperatures remain largely the same, which means that the drivers are having to look after the rear tyres in particular. The Hungaroring is all about traction, so finding the right balance is always tricky. So far, it’s a @MercedesAMGF1 one-two. #F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 30, 2021
Фетел и Строл записаха второ и четвърто време, като и двамата бяха вече със софт. Немският пилот бе на 0,088 сек зад Хамилтън. Състезателите на Мерцедес също сложиха най-меките гуми, предоставени на екипите за уикенда на пистата Хунгароринг. Гасли бе излязъл пръв с 1:18.113. Това време бе подобрено от Ботас – 1:17.012 мин, Хамилтън бе само на 0,027 сек зад съотборника си. Естебан Окон бе трети – на 0,747 сек зад Ботас.
Верстапен със софт се нареди трети – на 0,298 сек от постижението на финландския състезател на Мерцедес. Той също като съекипника си се оплака от нестабилност на предната част на колата си.
The soft tyre is officially in fashion 👌
The lap times are coming down, and it’s Bottas and Hamilton who lead the way#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/PdA4FL82Aa
— Formula 1 (@F1) July 30, 2021
Работата продължи в сравнително дълги серии от обиколки
Единствен Юки Цунода не излезе от бокса, където механиците продължаваха да поправят автомобила му. Японският пилот се блъсна в предпазните ограждения в първата тренировка на унгарската писта.
Мерцедес и Ред Бул се върнаха към гуми медиум в края на сесията. Буквално всички пилоти с едно изключение – Кими Райконен – бяха на пистата в последните десетина минути от тренировката. Образува се сериозен трафик. Верстапен се обади по радиото и каза, че някой на питуола явно е натиснал радио бутона и чува само шум, който обаче го дразни. Това обаче не бе единственият проблем.
„Постоянно губя задницата, когато се опитвам да завия. Все едно колата е счупена“, каза Макс.
Цунода се появи на пистата съвсем накрая, но оставаха минута и десетина секунди до карирания флаг. Пилотът на Алфа Таури все пак успя да направи бърз тур и записа 17-то време.
В челото размествания нямаше. Ботас остана начело пред Хамилтън и Верстапен. Окон зае четвъртото място, следван от Перес, Гасли, Алонсо. Топ 10 допълниха Фетел, Норис и Строл.
FP2 CLASSIFICATION
The running order from our second session of the weekend!#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/G5S3JV3wjH
— Formula 1 (@F1) July 30, 2021