Световният рали шампионат (WRC) започва днес с началото на легендарната надпревара Монте Карло. А разместванията на състезателни екипажи след миналогодишното първенство дава всички предпоставки за вълнуваща битка през 2020 г.
От Танак започва сезона като световен шампион, след като предизвика шок с преминаването си в екипа на Хюндай. Естонецът, който взе първа WRC титла в кариерата си през 2019 г., призна, че няма никаква представа как ще се развие борбата.
„Първо трябва да минат няколко ралита, за да мога да кажа къде сме и какво вършат всички останали”, заяви От. „Всичко е доста непредсказуемо. Както винаги в началото нищо не е ясно, но годината определено няма да е скучна. Сигурен съм, че поне още двама състезатели ще са в битката за титлата, а може да има и други.”
Warm welcome from the boss and the whole @HMSGOfficial! ? https://t.co/eNOZPApZIx
— Ott Tänak (@OttTanak) January 21, 2020
Решението на Танак да напусне Тойота доведе до още повече размествания и в крайна сметка петима пилоти са в нови отбори
Шесткратният носител на WRC короната Себастиен Ожие зае неговото място зад волана на Ярис WRC. Съотборниците му също са нови пилоти за ръководения от Томи Макинен екип – Елфин Еванс и Кале Рованпера.
Ожие се надява да се върне на върха в световните ралита, но обясни, че не е променил подхода и методите си на подготовка. За Еванс присъединяването към Тойота е шанс да демонстрира израстването си като състезател. Рованпера пък е смятан за най-големия рали талант през последните години и сега ще получи възможност да се учи на най-високото ниво.
88 екипажа са в стартовия списък за рали Монте Карло
Надпреварата започва тази вечер с две отсечки – общият брой е 16. Дължината на състезанието е 1504,71 км, от които 304,28 са състезателни.
„Рали Монте Карло несъмнено е най-трудният кръг от световния шампионат заради непредсказуемите нива на сцепление по отсечките”, коментира мениджърът на WRC програмата на Мишлен Арно Реми.
„Заради променливото прилепяне гумите играят изключително важна роля. Изборът им може да се окаже особено сложен заради ветровитото време. Пилотите трябва да внимават от старта да финала, да адаптират карането си към условията. Има локви, сняг, замръзнали участъци, лед. Затова гумите са от такова значение.”
Ралито е сред най-старите автомобилни надпревари в света. Първото му издание е през 1911 г., а тазгодишното е 88-мо. Първото рали Монте Карло, което е част от световния шампионат, е проведеното през 1973 г.
В снощния шейкдаун на надпреварата най-бърз бе Ожие. Втори се нареди Тиери Нювил с Хюндай – на 0,1 сек. Трети бе съотборникът на французина Еванс (+0,6 сек), следван от Танак (+1,2 сек), Теему Сунинен (+2,3 сек), Есапека Лапи (+2,6) и т.н.
⏱ #RallyeMonteCarlo #Shakedown
1. Ogier
2. Neuville +0.1
3. Evans +0.6
4. Tänak +1.2
5. Suninen +2.3
6. Lappi +2.6
7. Rovanperä +2.9
8. Greensmith +3.1
9. Loeb +3.3
10. Katsuta +4.8#HMSGOfficial #WRC #TN11 #GameOn pic.twitter.com/ihozemGYa5— Thierry Neuville (@thierryneuville) January 22, 2020