Класациите са безкрайно субективни, но някои – като тези за най-скъпи автомобили – са наистина интересни. Списание Форбс отбелязва, че за онзи 1% от населението, което може да си ги позволи, има изненадващо голям брой изключително скъпи модели. И то такива, че до тях повечето Mercedes-Benz и Porsche изглеждат направо достъпни!
В класацията си за най-скъпите автомобили на 2014 г. изданието посочва, че за някои хора е безкрайно дразнещо да си купят Rolls-Royce Phantom в бебешко синьо само, за да открият, че съседите им имат съвършено същия! Когато обаче искаш да се сдобиеш с невъзможно бърза кола на безумно висока цена, трябва да реагираш наистина бързо. От Hennessey Venom GT например за производство са планирани само 29 броя, 11 от които вече са продадени. Lamborghini ще създадат от своя Veneno Roadster само 9 през 2014-та. Ето и самата класация.
Lamborghini Veneno Roadster
Произход: Италия
Двигател: 750 к.с., 6,5 л, 12-цилиндров
0-100 км/ч: 2,9 сек
Стартова цена: $4,5 млн.
Lamborghini планира да произведе само 9 броя от този автомобил през 2014 г. Максималната му скорост е над 350 км/ч.
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse
Произход: Франция
Двигател: 1200 к.с., 8 л, 16-цилиндров
0-100 км/ч: 2,6 seconds
Стартова цена: $2,5 млн.
Според Bugatti настоящият Veyron е най-бързият производствен модел в света, достигнал близо 410 км/ч през април 2013 г. В началото на декември от компанията обявиха, че са продали своя Veyron №400 от началото на производството през 2005-та. Цялото планирано производство възлиза на 450 броя.
Koenigsegg Agera S
Произход: Швеция
Двигател: 1 030 к.с., туинтурбо, 5 л, V8
0-100 км/ч: 2,9 сек
Стартова цена: $1 520 000
Koenigsegg очакваха да продадат първия Agera S в края на 2013-та в САЩ. Ускорението до 100 км/ч е впечатляващо. От нула до 300 км/ч пък се стига за 22,7 сек – ако разполагате, разбира се, с писта или притежавате собствена магистрала. Ако и това не е достатъчно, то Koenigsegg разработват модел, наречен One:1, за който се смята, че ще е 1400 к.с. при тегло от 1400 кг – точно от съотношението мощност-тегло (1:1) идва и името. Очаква се новият „изтребител” да се продава за около $2 850 000.
Hennessey Venom GT
Произход: Великобритания
Двигател: 1 244 к.с., 7 л, туинтурбо V8
0-100 км/ч: 2,7 сек
Цена: $1.2 млн.
Според Hennessey Perfomance този автомобил е поставил рекорд за ускорение до 300 км/ч – 13,63 сек – през януари 2013 г. През декември бе обявено, че са продадени 11 броя от него, като производството е планирано да е 29.
Porsche 918 Spyder
Произход: Германия
Двигател: 887 к.с. (общо), 4,6 л V8 с два електрически мотора
0-100 км/ч: 2,5 сек
Стартова цена: $845 000
Това Porsche може да измине до 30,5 км само на електрическо задвижване. Самостоятелно двигателят V8 е с 608 к.с. Още по-лекият, спортно ориентиран Weissach Package струва $929 000.
Rolls-Royce Phantom Extended Wheelbase
Произход: United Великобритания
Двигател: 453 к.с., 6,75 л, V12
0-100 км/ч: 5,8 сек
Стартова цена: $298 900
Rolls-Royce Phantom Extended Wheelbase е с близо 23 см по-дълъг от модела със стандартна база. Допълнителното пространство е най-добре забележимо в задната част.
Ferrari F12berlinetta
Произход: Италия
Двигател: 740 к.с., 6,3 л, V12
0-100 км/ч: 3,1 сек
Начална цена: $315 888
Ferrari са категорични, че този модел е с най-добро ускорение от всички серийни модели на марката.
Bentley Mulsanne
Произход: Великобритания
Двигател: 505 к.с, 6,75 л, туинтурбо V8
0-100 км/ч: 5,1 сек
Стартова цена: $298 900
Представянето на този автомобил е забележително, като се има предвид, че тежи над 2700 кг.
Aston Martin Vanquish
Произход: Великобритания
Двигател: 565 к.с., 6 л, V12
0-100 км/ч: 4,1 сек
Стартова цена: $279 995
Двувратото купе има и открита версия, наречена Volante. Максималната скорост е близо 300 км/ч. Предлага се дълъг списък опции за персонализиране – в Aston Martin наричат набора от възможности за индивидуализация на автомобила „Q by Aston Martin”.
Mercedes-Benz CL65 AMG Coupe
Произход: Германия
Двигател: 621 к.с., 6 л, битурбо V12
0-100 км/ч: 4,2 сек
Стартова цена: $215 500
По-големите и мощни двигатели продължават да са сърцето на AMG дивизията на Mercedes-Benz. Традицията повелява още всичко да се прави на ръка, като всеки мотор носи подписа на създателя си.