Себастиен Ожие с Форд Фиеста спечели по убедителен начин рали Монте Карло, първи кръг от новия сезон в WRC. След 17 скоростни отсечки пилотът на М-Спорт изпревари с 58.3 сек От Танак с Тойота Ярис, за който това беше първо състезание за японския тим.
Естонецът успя да намали аванс на Ожие в предния ден от над 1 минута на малко над 30 сек, но днес нямаше шанс да се бори с Ожие. „Нямах идея какво да очаквам, но този старт на сезона е голямо облекчение за мен“, каза Танак.
„Беше труден уикенд, коментира Ожие. – Често в Монте Карло се сблъскваме с трудни условия, но сега беше изключително тежко. Никога не съм имал толкова трудности с избора на гуми. Всички пилоти направиха грешки в това рали, но аз направих по-малко.”
Доволен от класирането си беше и 3-ият Яри-Мати Латвала също с Тойота, който завърши на близо 2 мин зад Ожие. Според финландеца класирането на подиума е свалило много от напрежението към него след недобрите състезания в края на миналия сезон.
След лошото начало на ралито, добри класирания записаха Крис Мийк със Ситроен C3 и Тиери Нювил с Хюндай, който заеха 4-ото и 5-ото място. Британецът беше най-бърз в последната отсечка и взе допълнителни 5 бонус точки, а белгиецът остана втори в нея и се придвижи с 2 места напред.
Нювил бе 7-и преди power stage-а, но успя да изпревари само с една секунда Елфин Еванс от М-Спорт (6-и) и Есапека Лапи с Тойота. Последният бе 4-и преди етапа, но излетя от пътя и загуби много време. Така в крайна сметка той остана 7-и и бе много разочарован.
„Изпуснах задницата на колата в частта с макадам и не можах да я хвана. Излязохме широко извън пътя и нямах друг избор, освен да включа на задна предавка, за да изкарам колата”, обясни Лапи.
Челната десетка допълниха Бриан Буфие с Форд Фиеста, Крейг Брийн със Ситроен C3 и Ян Копецки с Шкода Фабия R5, който е и първи в категория WRC2.
Monte after SS17 – 1.Ogier 4h18m55.5s, 2.Tänak +58.3s, 3.Latvala +1m52.0s, 4.Meeke +4m43.1s, 5.Neuville +4m53.8s, 6.Evans +4m54.8s, 7.Lappi +4m57.5s, 8.Bouffier +7m39.5, 9.Breen +9m06.7s, 10.Kopecky +16m43.0s #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 28 януари 2018 г.