Техническият директор на Мерцедес Джеймс Алисън обясни как работи новия защитен елемент на кокпита – наричан halo или ореол. Той стана задължителен за използване от тази година и заради него минималното тегло на болидите бе повишено от 728 на 734 кг.
По думите му ореолът трябва да понася товар, равняващ се на двуетажен автобус при скорост от 300 км/ч, а теглото му е 7 кг. Той е направен от титан и цели да предпазва главата на пилота от удар с предмет при движение на пистата.
„Трябваше да свършим много работа, за да сме готови с halo за началото на новия сезон, обясни Алисън. – Това не е лек елемент. Той тежи няколко килограма. Трябваше да направим промени по колата, за да го внедрим в нея.“
Алисън заяви още, че очаква halo да бъде развито в следващите години, като отборите ще гледат как да минимизират аеродинамичното му влияние, а в същото време да подобрят външния му вид.
Take a double-decker bus. Balance it on top of a 7kg metal frame. Then bolt that to a 300km/h racing car
Those are the kind of numbers the 2018 @F1 chassis has to be able to stand up to… 💪
So, what else do we know about the Halo so far? James Allison explains all 👇 pic.twitter.com/gtNHbw7SIV
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 7, 2018