Тиери Нювил с Хюндай спечели рали Швеция, 2-и кръг от WRC и с това поведе в шампионата. Белгиецът кара внимателно в последния ден днес, включващ 3 отсечки, и завърши на 19.8 сек пред Крейг Брийн със Ситроен С3, за когото това е най-доброто класиране в кръг от WRC.
Подиумът допълни Андреас Микелсен с Хюндай, а съотборникът му Хейдън Падън с третия Хюндай остана 5-и, като в последната отсечка се удари в снежна преспа и бе изпреварен от Есапека Лапи с Тойота. Финландецът бе най-бърз в етапа и взе допълнителни 5 точки за първенството.
Силно състезание направи Мадс Остберг в първото си рали за сезона с екипа на Ситроен, като завърши 6-и. Той остави двамата финландци Латвала и Сунинен зад себе си, като последния изненадващо бе най-челно класиралият се пилот на М-Спорт.
Елфин Еванс и Себастиен Ожие с другите два Форда на М-Спорт останаха 14-и и 10-и, като почти през цялото рали нямаха темпо. Шампионът нарочно закъсня за старта на последната отсечка, за да получи по-задна стартова позиция. Това доведе до наказание от 4:10 мин, което след санкция за същото и за Еванс не се отрази на крайното му класиране, но пък завърши втори в специалния етап и взе още 4 т.
Той можеше да е най-бърз и да вземе 5, но някои малки грешки го оставиха на 1.3 сек зад Лапи. В генералното класиране Нювил, който след финала заяви, че не е очаквал да е толкова бърз в Швеция, има 41 точки. Ожие е втори с 31 т. Латвала и Лапи имат по 23 т.
При отборите начело излезе Хюндай с 54 т., а на втора позиция е Тойота с 53 т. Ситроен и М-Спорт имат съответно 46 и 43 т.