Volvo Cars представи новия 3-цилиндров Drive-E двигател на компактния SUV ХС40. Това е първият 3-цилиндров агрегат в 91-годишната история на шведската компания.
Изцяло новият 1,5-литров 3-цилиндров бензинов двигател с директно впръскване е вътрешна разработка, базиран на модулния дизайн на 4-цилиндровите Drive-E двигатели на Volvo. 3-цилиндровият агрегат идва с 6-степенна скоростна кутия. Опционална 8-степенна трансмисия ще бъде представена през 2019 г. В съответствие със стратегията на Volvo за подобряване на икономическата ефективност на производството, новият двигател ще излиза от същата производствена линия като 4-цилиндровите бензинови и дизелови двигатели на компанията.
„Нашият нов 3-цилиндров двигател е разработка за XC40 и за Volvo Cars като цяло“, заяви Александър Петровски, главен директор на серията 40 във Volvo Cars. „Компактният дизайн на двигателя осигурява онази гъвкавост, от която се нуждаем, за да представим на нашите клиенти още по-голям избор от опции за задвижване“.
Настоящият Volvo D3 дизелов двигател със 150 к.с. и бензиновият двигател Т4 със 190 к.с. също са включени в клиентските оферти за ХС40.Новият 3-цилиндров двигател е предварително проектиранс възможност да се интегрира в автомобилите на Volvo с хибридната технология Twin Engine Plug-in Hybrid.На по-късен етап, освен с хибриден двигател,ХС40 ще се предлага и с изцяло електрически двигател.
Клиентите на ХС40 могат да избират между различни нива на оборудване, като сега към Momentum и R-Design се добавя и луксозната версия Inscription. Тя предлага богат избор между 18, 19 и 20-инчови джанти, уникални декоративни решетки и специфични за нивото на оборудване екстериорни цветове. Отвътре Inscription предлага характерната кристална ръкохватка на скоростния лост с обновен дизайн и атрактивните Driftwood декоративни елементи, познати от интериора на Volvo XC60.Собствениците на новото ХС40 имат възможност допълнително да подчертаят своята индивидуалност с комплект аксесоари, като 21-инчови алуминиеви джанти, декоративни решетки от неръждаема стомана и интегрирани двойни ауспухови тръби.