Карлос Сайнц-младши обясни, че с новото предпазно устройство на кокпита halo пилотите ги мокри по-малко, когато вали. Вчера и днес испанецът бе зад волана на новия болид на Рено R.S.18 на Каталуня, като и в двата дни имаше превалявания. Така той можеше да изпита колата при доста променливи условия.
От друга страна обаче това е неприятно, тъй като пречи на пилотите да преценят реално колко силно вали на пистата и това може да доведе до по-висока скорост от нужното и излитане от пистата.
„Halo не позволява капките дъжд да попадат върху визьора на каската, обясни Карлос. – Затова не виждаш реално колко силно вали. Просто го усещаш по ръцете и задника и трябва да прецениш колко сцепление има. Така не знаеш дали да натискаш 100% или не. Трябва да гадаеш и да гледаш пита колко силно вали.”
Като цяло обаче Сайнц не е имал проблеми с ореола досега, като устройството не е пречело на видимостта му. „Беше окуражаващ ден. След само 2 обиколки започваш да не го забелязваш и гледаш през него, обясни Карлос. – Но заради условията тези дни не можех да усетя добре колата. Не можех да я натисна на лимита й.”