Проблеми с изпускателните тръби са попречили на екипа на Макларън да направи повече обиколки с новия болид по време на втория ден от тестовете на Каталуня. Зад волана бе Щофел Вандоорн, но той направи само 37 обиколки, като причината за това е било откачения в колата ауспух.
Белгиецът завърши сесията с 3-о време, но постигна този резултат с най-меките гуми на Пирели хиперсофт срещу софт и медиум за първия и втория в класирането Себастиан Фетел с Ферари и Валтери Ботас с Мерцедес.
„За жалост имахме малък проблем с изпускателната скоба по обяд, което доведе до откачане на ауспуха, обясни Вандоорн. – Това отведе много горещ въздух към някои от електрическите компоненти. Един от тях беше спирачния кабел и съответно тимът направи нужните предпазни проверки, което отне повече време.”
Щофел заяви още, че тимът е използвал най-меките възможни гуми, тъй като те най-лесно са можели да бъдат загрети при тези ниски температури. В екипа са свършили добра работа по аеродинамиката и са събрали доста данни като цяло.