Volvo Cars ще представи модел 1800 S от 1967 г., принадлежал някога на легендарния актьор сър Роджър Мур. С него той участва в популярния от 60-те години на миналия век телевизионен сериал „Светецът“ (The Saint). Автомобилът ще бъде показан на Техно Класика в Есен, Германия, от 21 до 25 март и това ще бъде първото му участие на изложение за класически автомобили в Европа.
Автомобилът на Роджър Мур е произведен през ноември 1966 г. в шведския завод на Volvo Торсланда. 1800 S с характерен бял екстериорен цвят (Polar White) е оборудван с отличителни Mini-Lite джанти с оригинален дизайн на спиците, фарове за мъгла Hella и специфичен волан от дърво. Интериорът на автомобила още пази детайли от снимките на сериала, като термометър на таблото и специален вентилатор за охлаждане на актьора по време на работа в студиото. Роджър Мур е първият официален собственик на популярното Volvo 1800 S. Табелите с лондонска регистрация NUV 648E са издадени на 20 януари 1967 г. Две седмици по-късно Мур подписва документите, които оттогава вървят заедно с автомобила.
На Техно Класика колата на Мур ще бъде позиционирана до друг модел Volvo 1800 от 1967 г., в безупречно състояние, собственост на Хакан Самюелсън, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Cars. Автомобилът на Самюелсън е с необичаен светлозелен цвят и вероятно е един от най-добрите запазени версии на Volvo 1800 в Европа. Самюелсън казва: „Светецът“ с Роджър Мур беше любимият ми сериал през 60-те и оттогава винаги съм искал P1800. Това е най-легендарният модел на Volvo за всички времена и чудесен пример за скандинавски дизайн“.
Във филма автомобилът се показва с известните ST 1 табели. Дебютира в серията A Double in Diamonds, заснета през февруари 1967 г. и оттогава до края на сериала през 1969 г. е основното превозно средство на главния герой Саймън Темплър. По-късно Мур продава колата на актьора Мартин Бенсон, който изигра ролята на мистър Соло във филма за Джеймс Бонд „Голдфингър“ (1964). След това автомобилът сменя още няколко собственици и в началото на новото хилядолетие е прецизно реставриран почти до първоначалното си състояние.
На изложението в Есен Volvo ще покаже още единствения от 1968 г. прототип 1800 ES, дело на италианския дизайнер Пиетро Фруа; запазения от 1973 г. модел 1800 ES в оранжево, който никога не е бил шофиран на пътя; изключително редкия кабриолет 1800 Volvoville, от който са произведени едва 30 бройки, както и една истинска колекционерска находка – изоставен P1800 от 1961 г.