Opel продължава да следва последователно експортната си офанзива за износ на продукцията на марката на пазарите извън Европа, възползвайки се от предимствата на глобалната мрежа от производствени звена на Groupe PSA. Както бе обявено днес, още през тази година моделите на Opel ще бъдат произвеждани и в завода в Намибия. С тази стъпка марката Opel ще засили още повече присъствието си в Южна Африка.
„Значителното увеличаване на рентабилния обем на продажбите на пазарите извън Европа е една от ключовите опорни точки за изпълнението на нашия стратегически план PACE! и ние вече постигаме голям напредък в тази област“, отбеляза главният изпълнителен директор на Opel/Vauxhall Михаел Лошелер.
„Днешното решение е и ярка демонстрация на предимствата, от които Opel може да се възползва в качеството си на част от Groupe PSA. Ние можем да се опрем на глобалното присъствие на компанията майка, за да си осигурим бърз достъп до пазарите, бележещи бурни темпове на растеж.“
Като първа стъпка в тази насока, Opel ще започне производството на своя SUV модел Grandland X в Уолвис Бей, Намибия чрез монтаж на т.нар. полуготови комплекти SKD (Semi Knocked Down) през втората половина на 2018 година. На по-късен етап ще последва и производството на други продукти на марката.
Groupe PSA и Namibia Development Corporation (NDC) създадоха съвместно предприятие за сглобяване на автомобили Opel и Peugeot в Уолвис Бей, Намибия. Годишният целеви обем на производството към 2020 година възлиза на над 5 000 автомобила.
„Бързината, с която взехме това решение и го изпълнихме на практика, демонстрира отличното ни сътрудничество с различните марки в състава на компанията“, сподели Жан-Кристоф Кемард, изпълнителен вицепрезидент за региона Африка-Близък Изток на Groupe PSA. „Този проект е и чудесна илюстрация на реалния потенциал, на който марката Opel може да разчита в региона“.
Мащабната експортна офанзива е важна част от стратегическия план PACE! на Opel/Vauxhall, който ще подготви завръщането на компанията към трайна и устойчива рентабилност в резултатите. Целта на Opel е удвояване на продажбите в чужбина в периода до 2020 година, а за изпълнението й е необходимо към средата на следващото десетилетие 10% от обема на продажбите на Opel да се генерират извън Европа.
За да постигне това, марката ще засили още повече присъствието си на 15-те експортни пазари в Азия, Африка и Южна Америка, където вече работи към днешна дата и ще навлезе на повече от 20 нови пазари за износ на продукцията си до 2022 година.
Решението за монтаж в бъдеще и на автомобилите на марката Opel за африканския пазар в Намибия не е първата инициатива, с която Opel изпълнява своите обещания – през последните месеци автомобилният производител със седалище в Рюселсхайм вече обяви имената на своите нови реномирани търговски партньори в Южна Африка, Мароко и Тунис. Тези стъпки откриват пътя за бъдещ растеж на марката на тези важни пазари.