ФИА обяви, че няма да толерира отбори, които развиват специални режими на двигателите си, подпомагащи ефективното обдухване на задното крило с изгорели газове от ауспуха. Това обяви състезателният директор на федерацията Чарли Уайтинг.
По време на зимните тестове в Барселона екипът на Рено например използва концепция на задвижващата си система, при която ауспухът е наклонен максимално според ограниченията на правилата в посока горения елемент на задното крило.
Веднага започнаха предположения, че по този начин тимът обдухва крилото с изгорелите газове и увеличава притискащата сила на задната част. Самият Уайтинг заяви, че няма нищо нередно в изпълнението на Рено и всичко отговаря на правилата.
Според него обаче никакви сложни и хитри режими на работа на двигателя, които подпомагат обдухването на задното крило, няма да бъдат допускани. Това включва и вида обдухване при вдигнат педал на газта, което използваше Ред Бул в годините си на доминация при атмосферните мотори V8.
„Мисля, че това, което Рено ще спечелят от това поставяне на ауспуха е минимално, каза Уайтинг. – Не виждам проблем при положение, че те не използват двигателите си с режим, който не е нормален. Трябва да приемем, че винаги ще има някакъв ефект от изгорелите газове.
Но този през 2012/2013 г. беше голям. От 2014 г. с новите правила и турбомоторите това се промени. Регулациите бяха такива, че да няма ефекти от изгорелите газове, но малки такива все пак би трябвало да има. Трябва да видим в хода на сезона дали има нужда да ги минимизираме.“