По две спирания в бокса за смяна на гуми ще направят пилотите в Гран при на Австралия на пистата Албърт парк, прогнозират от Пирели. С надпреварата започва новия сезон във Формула 1, като на разположение на отборите ще бъдат типовете софт, суперсофт и ултрасофт.
Тази година всеки тип на италианския доставчик е с една стъпка по-мек, което предполага по-високи нива на износване и съответно различна стратегии от масово използваната миналата година с един стоп – потегляне с ултрасофт и преминаване към софт.
През тази година най-логично за пилотите от топ 10 в квалификацията изглежда потегляне с ултрасофт, смяна за суперсофт и след това втори стоп отново за супермеки гуми или за софт, в зависимост от деградацията.
За пилотите във втората половина на решетката е възможна и тактика с един питстоп, като за целта трябва да се започне със суперсофт и преди средата на състезанието да се премине към софт.
„От това, което видяхме до момента в тестовете, по-меките гуми тази година би трябвало да дадат повече възможности за стратегии – с един или 2 питстопа, а не както миналата година само с един, каза спортният шеф на Пирели Марио Изола. – Надяваме се да видим вълнуващо състезание, в което стратегията да изиграе ключова роля.“
Минималното задължително налягане на гумите, постановено от Пирели, е 22 psi за предните и 19.5 за задните. Максималният разрешен кембър на предните гуми е -3.75 градуса, а на задните -2.00 градуса.
Подробности за новите гуми на Пирели четете в ексклузивно интервю със спортния шеф на Пирели Марио Изола в новия брой 213 на списание ClubS1