Новият болид на Хаас категорично не е реплика на колата на Ферари от миналия сезон. Това заяви спортният директор на тима Гюнтер Щайнер след Гран при на Австралия.
Още по време на тренировките Фернандо Алонсо от Макларън хвърли обвинения върху Хаас, че използват копие на колата на Скудерията от 2017 г., а малко след това същото стори и Кристиан Хорнер от Ред Бул.
След уикенда шефовете на Форс Индия и Макларън – Отмар Шафнауер и Зак Браун дори поискаха разследване от ФИА на сътрудничеството между Ферари и Хаас и дали то не нарушава правилата.
Според действащите регулации в шампионата отборите сами трябва да проектират шасито и аеродинамиката на автомобилите си, без да ползват компоненти, свързани с него, директно от други отбори.
В Хаас използват задвижваща система, скоростна кутия и окачване от Ферари, което е според правилата, като Чарли Уайтинг от ФИА обяви, че не вижда нищо нередно във взаимоотношенията на двете страни.
„Критиците ни просто си говорят без да имат знания по въпроса, заяви Щайнер пред BBC. – Привиждат им се призраци. Някои не разбират дизайна на колата ни. Казват, че тя приличала много на Ферари от миналата година. Защо копираме автомобил, който е вече зад нас като възможности?
Щайнер също така се защити с факта, че болидът на Хаас тази година няма как да е копие на Ферари от 2017 г. заради различните междуосия, а те в комбинация с окачването определят голяма част от аеродинамичните структури.
„Ако някой има проблем с това, знае къде е ФИА, каза още Щайнер. – Който желае, да подава протест. Ако трябва да оправдаеш собствената си некомпетентност, атаката е най-добрата защита.
Ако някой разполага с двойно повече пари и се намира зад нас, собственикът на този тим да се запита какви ги вършат там. Това е състезание. Може би догодина ще сме последни. Когато изразяваш теза, е хубаво да имаш и аргументи, а не само предположения.“