Техническият директор на Мерцедес Джеймс Алисън призна, че в екипа са очаквали Себастиан Фетел да спре втори път в бокса в Гран при на Бахрейн, а не да изкара до финала само с един питстоп.
Германецът стартира с гумите суперсофт, след което ги смени със софт и направя с тях оставащите 40 обиколки с конкурентно темпо, запазвайки лидерството пред Валтери Ботас от екипа на Сребърните стрели.
„Планираната стратегия за Валтери беше с 2 стопа, а за Люис Хамилтън с един стоп, обясни Алисън. – Но заради начина, по който се разви състезанието, имаше смисъл да променим тактика на Ботас към такава с 1 бокс заради това, което правеше Фетел пред нас.
След това късно осъзнахме опасността Фетел да изкара до финала с тези гуми софт. Затова атаката ни дойде малко късно. Ако бяхме реагирали по-рано, може би щяхме да упражним повече натиск върху Себастиан в обиколките между 35-ата и 45-ата.”
Според Алисън ако състезанието е било с 1-2 обиколки по-дълго, крайният резултат е можело да бъде различен. Той твърди също, че в Мерцедес нямат проблеми с износването на гумите, като тазгодишната кола, за разлика от тези през 2017 г., ги запазва добре.