Сезонът в световния рали шампионат (WRC) стартира с легендарната надпревара в Монте Карло. Първото рали около Княжеството е проведено през 1911 г. Тази година ще се състои неговото 84-то издание.
Най-голямата опасност в състезанието не са пътищата, по които се надпреварват екипажите, а времето.
„Почти невъзможно е всичко да премине гладко на 100% през цялото рали”, споделя шефът на М-Спорт Малкълм Уилсън. „Това е рали на компромиси. Знаеш, че понякога губиш, а друг път наваксваш изоставането си. Но най-голямото неизвестно е времето.”
Пилотите могат да се сблъскат буквално с всевъзможни метеорологични условия в рамките на една отсечка. Стартът често е на сух асфалт, който става мокър при изкачване, докато близо до върха в планината се стигне до сняг и лед.
„Рали Монте Карло не е спринт като някои от другите надпревари в календара на световния шампионат. Миналата година видяхме колко бързо може да се натрупа аванс и след това да изчезне! Никога не бива да се отнасяш прекалено много. Необходимо е да градиш стратегията си по време на отсечките”, обяснява Стефан Льофебр, който ще дебютира с екипа на Абу Даби Тотал WRT.