Даниел Рикиардо с Ред Бул бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Сингапур. Австралиецът изпревари с 0,109 сек Себастиан Фетел (Ферари), а трети се класира съотборникът му Макс Верстапен.
Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас се наредиха четвърти и шести, разделени от Серхио Перес (Форс Индия). Топ 10 допълниха Кими Райконен, Фернандо Алонсо, Нико Хюлкенберг и Данил Квят.
20 MINS TO FP1 ⏰
Who will master the streets of Singapore this weekend? 🤔#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/zXJp2X3gRt
— Formula 1 (@F1) September 15, 2017
През деня трасето бе мокро. В началото на тренировката (16:30 часа местно време) температурата на въздуха бе 29 градуса, тази на пистата – 33. По асфалта все още имаше мокри места тук-там, но според прогнозата шансът за дъжд бе едва 10%.
Сред пилотите имаше две промени за сесията – Антонио Джовинаци зае кокпита на Кевин Магнусен, а Шон Гелаел – този на Карлос Сайнц.
След светването на зеления семафор Паскал Верлайн бе първият пилот, излязъл на Марина Бей, последван скоро и от повечето от останалите състезатели. Даниел Рикиардо, Кими Райконен и Щофел Вандоорн изпитваха halo системата.
От екипа на Мерцедес поизчакаха с първата си поява на пистата. Тя се случи двадесетина минути след старта на тренировката, като Валтери Ботас излезе със суперсофт. Маркираните с червени кантове гуми са средният по твърдост тип, предоставен от Пирели за уикенда в Сингапур – другите два са ултрасофт и софт. Най-меката смес бе предпочетена от Ред Бул и Ферари за първите им обиколки, докато пилотите на Уилямс бяха със софт.
„Пистата все още е мокра на много места“, обади се Люис Хамилтън по радиото.
Track temperature currently 34 degrees: cool for Singapore. There was some overnight rain, so a couple of damp patches on track.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 15, 2017
Ботас записа първото време в сесията – 1:48.770 мин, което бързо свали до 1:46.334. Мерцедес бе сред отборите с новости за автомобилите в Сингапур. Много сериозно внимание обаче привличаше новата концепция на Форс Индия, чийто капаци на двигателите завършваха с особена назъбена структура. Междувременно Ботас даде 1:45.307 мин, следван от Нико Хюлкенберг (+1,179 сек), Хамилтън (+1,246), Естебан Окон, Серхио Перес и т.н. Люис на свой ред бе най-бърз, сваляйки повече от секунда от постижението на съотборника си (1:44.236). След изтичането на почти половин час от първите 90 минути за подготовка само пилотите на Ред Бул, Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо бяха без обиколки за време.
С първите си бързи турови Рикиардо и Верстапен се наредиха втори и четвърти (австралиецът бе между двата Мерцедес-а). След това Макс оглави подреждането с 1:44.058 мин, като той бе с 0,178 сек по-бърз с ултрасофт от Хамилтън, чието постижение бе със суперсофт. Рикиардо на свой ред излезе пръв, сваляйки 0,394 сек от времето на съекипника си.
Излитане на Маркус Ериксон и завъртане на Ромен Грожан предизвикаха появата на предупредителни жълти флагове. Малко преди това Верстапен се бе върнал на първата позиция в подреждането с 1:43.278. Ланс Строл пък съобщи по радиото на екипа си, че има проблем с двигателя.
As normal on a street circuit, very slippery in #FP1. Makes for good viewing though, with rally-style opposite lock!
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 15, 2017
В средата на сесията Ботас и Хамилтън сложиха ултрасофт и се озоваха на сравнително чиста писта. Финландецът бе на 0,156 сек зад Верстапен. Съотборникът му обаче бе най-бърз с 1:42.904 сек (-0,374 сек от времето на Макс).
With @LewisHamilton setting a 1m42.904s on ultrasoft now, we’re in the same territory as last year’s pole: 1m42.584s (from @nico_rosberg)
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 15, 2017
„Нямам мощност“, гласеше познатото съобщение от Алонсо до тима му. Испанецът не хареса и предложението от Макларън за разрешаване на проблема.
Верстапен пък отново бе изпреварил Хамилтън, подобрявайки с втория си комплект ултрасофт постижението на англичанина с 0,099 сек. Рикиардо също свали от собственото си време, но остана трети, следван от Ботас, Райконен, Алонсо, Хюлкенберг, Фетел, Вандоорн, Перес. Себастиан (също с ултрасофт) излезе пети, но все още на над 1,2 сек от най-доброто постижение в сесията – в този момент на Рикиардо (1:42.489). Със следващата си обиколка той се доближи на 0,109 сек до австралиеца.
От Уилямс съобщиха, че проблемът на Строл всъщност е със скоростната кутия и това е сложило край на тренировката за канадеца.
Ботас не бе доволен от задната част на болида си. „Неуправляема е, твърде нервна“, обясни той по радиото. По същото време Хамилтън блокира колелата в 14-и завой. Англичанинът бе четвърти в класирането, а съотборникът му – шест, на почти секунда от постижението на Рикиардо.
We’re already under the @F1NightRace all-time lap record, thanks to @danielricciardo @redbullracing
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 15, 2017
До края на сесията не настъпиха промени в подреждането и Рикиардо остана най-бърз, следван от Фетел и Верстапен.
INITIAL CLASSIFICATION (END OF FP1): A successful opening session for @danielricciardo 💪#SingaporeGP 🇸🇬 #FP1 pic.twitter.com/dTuocQ12Bg
— Formula 1 (@F1) September 15, 2017