Председателят и главен изпълнителен директор на Рено Груп Карлос Гон разкри целия план на компанията в областта на моторния спорт преди официалното представяне на екипа за Формула 1 за 2016 г. в Технологичния център в Гиянкур, Париж. Renault Sport ще бъде управлявано от две подразделения: Renault Sport Racing и Renault Sport Cars.
Renault Sport Racing ще обхване всички дейности на Renault в областта на моторния спорт, включително Renault Sport Formula One Team, Renault e.dams, Formula Renault 2.0, Renault Sport R.S.01 Trophy, плюс допълнителни клиентски и рали програми. Renault Sport Racing ще покрива дейностите в двете моторспортни бази в Енстоун, Великобритания и Вири-Шатийон, Франция.
Renault Sport Cars, което е новото име на Renault Sport Technologies, ще управлява развитието и популяризирането на автомобилното портфолио на Renault Sport.
Renault ще използва новата структура за две основни функции. Първо, целта е да се промотира марката Renault Sport на по-широка аудитория с помощта на Renault Sport Formula One Team и световната аудитория на Формула 1. На второ място, компанията ще използва Formula E и състезателните активности, Clio Cup например, за да демонстрира имиджа и дизайна на друга част от гамата на Renault, като електрическите автомобили например.
Renault Sport Racing и Renault Sport Cars ще работят съвместно, за да максимизират техническите и търговските синергии. Първата демонстрация на това взаимодействие ще бъде разкрито по време на Гран при на Монако.
„Вярваме, че моторният спорт все още възпламенява едновременно въображението на ентусиастите и обикновените шофьори и затова днес лансираме пълна програма в моторния спорт, коментира Гон. – Формула 1 играе основна роля в опита ни да подсилим популяризацията на гамата на Рено, особено в областите, в които Renault е новак. Естествено, надеждите ни са, че нашият ангажимент към моторния спорт ще има пряко въздействие върху продажбите на Renault Sport. След като утвърдим инженерното развитие в моторните спортове, после можем да позволим то да бъде прехвърлено и комерсиализирано. „
По време на събитието, Рено обяви партньорското си портфолио. Партньорът на алианса Рено-Нисан – Инфинити ще продължи пътуването си във Формула 1, редом с Рено, и ще повиши ангажимента си в спорта чрез специфична технологична програма, съсредоточена върху разработването на системи да възстановяване на енергията от второ поколение (ERS) за Ф1 задвижващия блок.
Тотал и Рено ще разширят своето съществуващо партньорство чрез доставката на широка гама от продукти на Тотал, специално разработени за екипа от Ф1.
Рено обяви и нови партньорства с други престижни марки, включително часовникарската премиум марка Bell & Ross, изобретателят на революционни аудио системи Devialet, а също и продължаване на съществуващите връзки с настоящите партньори на Ф1 отбора, включително Microsoft и EMC. Renault ще продължи работните си взаимоотношения с Gravity Motorsports, филиал на Genii Capital Group, който ще запази малко дялово участие във Ф1 отбора. Genii и Gravity работиха неуморно, за да осигурят оцеляването на тима в изключително трудни условия и Renault признава тези усилия, оставяйки Жерар Лопес като почетен директор на тима.
Официално бе обявено и създаването на академия Renault Sport. Целите пред нея са две: откриване на таланти, които могат да бъдат изведени до Формула 1, и осигуряване на възможности за пазарите на Renault да играят активна роля в създаването на състезателното бъдеще на марката, като промотират и следят развитието на своите местни пилоти.