Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън пръв в Сингапур след драматично отпадане на Фетел, Райконен и Верстапен...

Хамилтън пръв в Сингапур след драматично отпадане на Фетел, Райконен и Верстапен след старта

79
0
Нико Хюлкенберг

Люис Хамилтън спечели победата в Гран при на Сингапур, след като пилотите на Ферари Себастиан Фетел и Кими Райконен и Макс Верстапен (Ред Бул) отпаднаха при катастрофа помежду си след старта.
Втори на трасето Марина Бей се класира Даниел Рикиардо с втория Ред Бул. Трети бе финландският пилот на Мерцедес Валтери Ботас. 

Десетина минути преди старта на надпреварата над пистата в Сингапур заваля. Пилотите получиха предупреждение за ниско сцепление на асфалта. В челото на колоната първите шестима на грида бяха с гуми интермедия, Фернандо Алонсо и Щофел Вандоорн – с такива за мокра писта. 

На старта – първи в историята на Гран при на Сингапур на мокро трасе – бе истинска драма. При потеглянето Кими Райконен тръгна по-бързо от Себастиан Фетел и Макс Верстапен, но при изравняването му с пилота на Ред Бул двамата се удариха, при което пострада и съотборникът му. Поведе Хамилтън, следван от Даниел Рикиардо, Нико Хюлкенберг, Серхио Перес, Валтери Ботас, Джолион Палмър, Вандоорн, Естебан Окон, Карлос Сайнц, Кевин Магнусен. На трасето излезе сейфти кар, който извеждаше колоната през питлейна, докато маршалите се опитваха да съберат отломките от пистата.

„Завъртях се, изтървах колата. Мисля, че има повреди отпред вляво“, обади се Фетел по радиото.

От питуола на Ферари му отговориха, че са счупени кутиите за радиаторите и трябва да спре автомобила.

„Сигурни ли сте?“, попита германецът и получи утвърдителен отговор.

Хамилтън пък получи съобщение, че приоритетът за състезанието е да стигне до финала с цяла кола.

Алонсо се обади, че е усетил сериозен удар, но не знае какво е състоянието на болида му. След това сигнализира, че задната светлина на Хаас-а пред него не работи, което е опасно в подобни условия.

Колата за сигурност се прибра след четвъртата обиколка и състезанието бе рестартирано. Палмър изпревари Ботас, а стюардите съобщиха, че ще разследват катастрофата от старта след финала.

В шестия (от общо 61 тура) от Ред Бул попитаха Рикиардо какви са условията на трасето. Австралиецът отговори, че трябва да продължи с интермедиите. От питуола добавиха, че Хамилтън може да има проблем с предните си гуми и препоръчаха на Даниел да пази своите.

Алонсо продължаваше да не е наясно какво е положението с колата му. „Какво мислите?“, попита той екипа си, откъдето му отговориха, че са загубили сигнал и нямат никакви данни. В деветия тур испанецът се прибра в бокса, след като преди това за пореден път се обади, че няма мощност.

Междувременно Хамилтън бе с 5 секунди аванс пред Рикиардо. Англичанинът съобщи, че предните му гуми вече имат грейнинг.

В 11-ия тур Квят катастрофира на седми завой и колата за сигурност се появи на пистата за втори път. „Съжалявам, момчета. Съжалявам“, каза руснакът по радиото, докато Окон и Кевин Магнусен минаха през бокса за нови интермедии. Рикиардо и Перес също влязоха в пита.

Хамилтън попита дали всички освен него са сменили гумите си. „Мисля, че това е грешка“, добави той.

Сейфти карът се прибра в края на 14-ия тур.

Магнусен, Маса и Окон водеха битка за 11-12-о място, докато Люис каза на тима си, че определено му е по-трудно да избяга от Рикиардо, който бе с по-свежи гуми. Разликата помежду им бе 2,8 секунди, а английският пилот на Мерцедес даде няколко последователни най-бързи обиколки.

Около 20-ата обиколка започна да се появява по-суха състезателна линия, но според Хамилтън трасето изсъхваше много бавно. Той увеличи аванса си спрямо Рикиардо на 3,5 секунди.

„Какво мислиш за условията?“, попитаха от питуола на Ред Бул Рикиардо.

„Някои части изсъхнаха, но където е мокро е все още твърде мокро“, отговори австралиецът.

Даниел вече бе на почти 5 секунди зад Хамилтън. Ботас вървеше трети, следван от Сайнц, Хюлкенберг, Перес, Палмър, Вандоорн, Строл, Ромен Грожан.

„Гумите са още в добро състояние. Пистата съхне… много бавно“, бе съобщението на Хамилтън до екипа му.

От Мерцедес се поинтересуваха как са гумите на Ботас.

„Има известен спад, но говоренето трябва да го сведем до минимум, иначе ще се окажа в някоя стена“, бе отговорът на Валтери.

От Макларън пък съобщиха на Вандоорн, че повече дъжд не се очаква.

Кевин Магнусен и Фелипе Маса първи сложиха сухи гуми – ултрасофт – в 25-ата обиколка. След това започна серия от боксове, при които предпочитаната смес бяха най-меките гуми, предоставени от Пирели за уикенда в Сингапур. Рикиардо сложи същите в 29-ия тур, а Магнусен записа най-бърза обиколка в предходния. Ботас последва австралиеца, както и Хюлкенберг, а Хамилтън бе повикан по радиото също да влезе в пита.

След боксовете Хамилтън бе начело, на 8,2 сек пред Рикиардо. Следваха Ботас, Хюлкенберг, Сайнц, Перес, Палмър, Вандоорн, Строл, Магнусен, Грожан, Окон. Сайнц бе със суперсофт, а Ериксон – със софт, всички останали бяха сложили ултрасофт.

В 38-ата обиколка Ериксон се завъртя и удари Заубер-а си в стена. Колата за сигурност излезе на трасето за трети път в състезанието. Появата й изобщо не се хареса на Хамилтън: „Защо има още един сейфти кар? Виртуална кола за сигурност със сигурност щеше да свърши работа.“
Хюлкенберг бе в бокса с проблем в колата, където се забави доста дълго.

„Колата за сигурност върви толкова бавно, че трудно поддържам температурата в гумите“, оплака се отново Хамилтън.
Поредният рестарт се случи в 42-ата обиколка и Люис се измъкна на малко над 2 секунди пред Рикиардо.

15 обиколки преди финала първите четирима пилоти Рикиардо бе на 2,5 секунди зад Хамилтън. Хюлкенберг пък прибра в бокса колата си, отпадайки от надпреварата. От Хаас се обадиха на Магнусен да намали и да върне болида в гаража.

Часовникът пък отброяваше последните минути, докато състезанието доближаваше границата от два часа. Хамилтън взе победата, а с него на подиума се качиха Рикиардо и съотборникът му Ботас.