На импровизирана среща с поканени медии снощи техническите шефове на Мерцедес Пади Лоу и Анди Коуел разказаха интересни подробности относно новия автомобил F1 W07 Hybrid на шампионския тим и техниката във Формула 1 като цяло.
Коуел бе видимо доволен от първия ден тестове не само защото Люис Хамилтън направи без проблеми цели 156 обиколки или 726,18 км, но и задвижващите системи на останалите екипи с Мерцедес нямаха проблеми. Той философски заяви, че всъщност в непрекъснатото подобряване на вече съществуващата техника е голямата тръпка в инженерната работа, особено във Формула 1 и бе категоричен, че при стабилни правила предизвикателството да напреднеш е по-голямо.
Коуел подробно, с маркер в ръка, описа начина на работа на предпазните клапани в турбо двигателя и разликата между настоящия вариант и миналогодишния. Анди сподели, че новите тръби около ауспуха ще увеличат шума от колите с 4 децибела, но имат и други ефекти, като по-чиста работа на газовете в самия ауспух, както и възможност за общо понижаване на налягането в системата. Така те ще имат положителен ефект като цяло върху работата на двигателите.
Лоу пое щафетата в обясненията и бе откровен, че поставянето на двете допълнителни тръби под основния ауспух имат тази позиция заради по-добри аеродинамични ефекти, макар да няма възможност газовете да имат онези функции, които имаха преди няколко години с обдухването на дифузьорите.
Лоу обясни още, че в самата конструкция на колата има промени в системата за охлаждане, като част от елементите, които преди се охлаждаха от кутиите около пилотите сега „получават” въздух от новата огромна тръба над главата им.
Техническият директор на шампионите с усмивка заяви, че ще видим нови екстравагантни елементи по колата още в тази първа тестова сесия, както обеща и Тото Волф преди него на масовия брифинг с пресата.
Така днес колата, карана от Нико Розберг, се появи с нови супер оригинални барджбордове от няколко отделни елемента, които трябва да подобрят обтичането на цялото тяло на автомобила.
В падока се заговори, че Мерцедес не се и крият както Ферари, защото вероятно ще имат още доста нови елементи и в задната част на колата в последния тест преди Австралия.
На специалния брифинг присъства и шефът на развойната дейност на Петронас във Формула 1 Андреа Долфи, който обясни, че отново двигателите са снабдени с нови горива и масла. Те са развитие на последните продукти от 2015 г., когато на Монца екипът получи последното си специално гориво, а в Русия – най-авангардните масла.
Долфи бе конкретен, че Петронас са разработили 76 различни формули на горивото от старта на новия формат на Формула 1 през 2014 до 2015 г., а сега стъпката едва ли е по-малка. 37 пък са различните масла от началото на 2014 г. до старта на новия сезон.
Коуел обясни още, че от Мерцедес са предложили на всичи свои тимове партньори да ползват продуктите на Петронас, за да има пълна ефективност в използването им и че екипът е бил готов да използва и само 4 двигателя през цялата година, както предварително предвиждаха правилата.