Екипът на Макларън показа новия си болид MP4-31 ден преди началото на тестовете на пистата Каталуня. На външен вид колата не е променена много, като изглежда по-скоро еволюция на миналогодишния болид. И това може би има своето обяснение, тъй като шасито в никакъв случай не беше толкова лошо, колкото задвижващата система на Хонда. Именно там се очакват големите подобрения в хода на сезона. Ето и кои са основните изменения по шасито, които са осем и са отбелязани с цифри на втората снимка.
1. Носът е скъсен допълнително спрямо миналия сезон с отвори от двете му страни, което предполага използването на S-Duct.
2. Екипът е запазил формата на охлаждащия отвор на спирачния диск тип „вулкан”, като в него има допълнителен канал.
3. Входната част на S-Duct-a под носа е уголемена, което би трябвало да позволи повече въздух да минава през канала към по-горните повърхности, преодолявайки стръмния наклон на носа.
4. Рамената на управляващия механизъм са монтирани пред горните носачи. Това увеличава зоната, с която тимът може да насочва въздушния поток към задната част.
5. Горното задно рамо на носача е поставено много по-ниско спрямо секцията отпред, като се предполага, че тимът търси аеродинамични ползи от това.
6. Макларън се върна към стандартната геометрия на окачването за тази година, след като използва такава под формата на пеперуда през 2014 и 2015 г.
7. Скоростната кутия е ревизирана, като е променено разположението на точките на захващане на окачването към нейния корпус.
8. Както почти всички производители на двигатели, и в Хонда са поставили две допълнителни тръби под основната изпускателна тръба според новите правила.