В град Батак се състоя обучение на лед с Volkicar, в което се включиха шестима турски пилоти – Осман Уугур, Алпер Сертепе, Онур Челикяй – участници в турския рали шампионат, както и Огур Челикяй, Сердар Джанбек и Мустафа Йостюрг.
Събитието бе организирано от Тезджан Мустафов, състезателен пилот с дългогодишен опит, който държи правата за провеждане на V1 Challenge Bulgaria. Неговата цел бе пилотите да развият умения за шофиране върху специфична повърхност, да придобият опит при управляването на автомобил в опасни и неочаквани пътни ситуации с помощта на специално оборудвани състезателни автомобили. Участниците имаха възможност да тренират, като най-добро време даде Огур Челикяй (35.630 сек), да усетят адреналина от истинското състезание на лед и да тестват автомобила Hyundai i20 Coupe 1.0 Turbo GDI, 120 к.с. с 1,0 л бензинов турбо двигател с директно впръскване на горивото на специфични условия.
Обучението протече в няколко етапа – брифинг за безопасност, опознаване на състезателното трасе, индивидуални тренировки и обиколки с времеизмерване. Наставленията на организатора към пилотите, преди и след всеки етап от обучението, им помогнаха да подобрят времената си, да карат по-технично и да използват придобитите умения при рали състезания.
Високите скорости и адреналинът, поставяха начинаещите пилоти на обучението в различни ситуации – завъртания и неовладяване на автомобила. Бяха представени техники за влизане и излизане от завои, ускорение, спиране и разглеждане на спирачния път. Благодарение на инструкциите от страна на организаторите, пилотите успяха да коригират грешките си, научиха как да управляват безопасно автомобилите Volkicar в условия на лед, а на индивидуалните тренировки успяха да усъвършенстват уменията си.
Трасето, на което се проведе обучението, е с обща дължина 620м и се състои от 3 части – скоростна, по-бавна, технична част и част с много обратни завои. Конфигурацията се състои от 3 обратни завоя, 4 S-образни, 1 ляв и един десен завой от по 90 градуса. Трасето има бърз и лек характер и позволява автомобилът да държи едно и също скоростно темпо.