Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 5 извода след първите тестове на Каталуня

5 извода след първите тестове на Каталуня

44
0

Завършиха първите 4 дни от тестовете на отборите от Формула 1 на пистата Каталуня край Бараселона. Заради рекордно малкото време за изпитания (само още 4 дни на същото трасе), отборите излязоха да въртят обиколки активно на трасето още в първия ден и изпробваха много различни неща по колите си. И макар да е още сравнително рано да се правят окончателни изводи от показаното, се оформиха няколко очевидни неща при отборите.

 

1. В Мерцедес отново са най-бързи 

През всичките 4 дни шампионите наблегнаха на изпробването на издръжливостта на колата, която не се счупи нито веднъж след цели 675 обиколки или 11 състезателни дистанции. Хамилтън и Розберг караха почти изцяло с гумите медиум и затова не постигаха топвремена, но бяха най-бързи от всички именно с тези гуми. А изоставането спрямо най-доброто време на Себастиан Фетел с ултрасофт бе 2 секунди, при положение че разликата между двата типа гуми е поне 2.5 сек. Това означава, че Сребърните стрели на този етап продължават да имат преднина спрямо съперниците, а продължават да въвеждат нови компоненти. Колко точно е тя и дали ще се увеличи вероятно ще разберем другата седмица на вторите тестове през следващата седмица

 

2. Ферари е най-близкият преследвач на шампионите 

Новата кола на Ферари е значително подобрена спрямо миналогодишната и Скудерията изглежда отново най-близкия конкурент на Мерцедес. За момента обаче тимът от Маранело продължава да изостава от шампионите. Изглежда обаче то не е голямо и отборът ще има потенциала да намали разликата. Но за целта ще трябва да бъдат направени големи стъпки напред в развитието на колата в следващите седмици и месеци. Особено добро изглежда темпото на Ферари в една бърза обиколка с меки гуми, което даде възможност на Фетел да запише най-доброто време за 4-те дни в Барселона. Показателно е и изказването на Райконен, който усеща колата добре. А щом той го казва, значи наистина е така.

 

3. Макларън и Хонда пак изостават значително

Проблемите на Макларън и Хонда от миналия сезон очевидно не са решени. Тимът от Уокинг отново имаше проблеми с надеждността. Два теча на хидравлична и охладителна течност забавиха доста програмата на тима, като последният коства загубата на целия 4-и ден от тестовете. Така тимът завърши изпитанията само с 257 обиколки, изпреварвайки в това отношение само с 3 аутсайдерите от Мейнър. Времената на Бътън и Алонсо също бяха далеч от най-добрите дори с гумите софт. така че подобрението като цяло в екипа изглежда малко е и недостатъчно, за да придвижи тима рязко напред. Самата кола също изглежда нелесна за каране, трудно влиза в завоите дори в ръцете на Алонсо.

 

4. В Хаас са по-добре от очакваното 

Новият тим на Хаас се справи изненадващо добре в тестовете досега. Явно партньорството с Ферари казва своята дума (американския тим използва задвижваща система и трансмисия от Скудерията) и резултатите на Грожан и Гутиерес на Каталуня бяха доста прилични – по-добри от тези на Мейнър и Макларън, а навъртените обиколки също бяха повече от въпросните два тима. техническите проблеми също бяха малко, като грожан дори заяви изненадан как е натискал здраво колата, без тя да се чупи. Всичко това дава надежди на Джийн Хаас, че тимът няма да е на дъното на решетката и дори ще може да се бори за точки.

 

5. Ред Бул показа изненадващо добра скорост 

При представянето на новата цветова схема на Ред Бул спортният директор на тима Кристиан Хорнер заяви, че очаква тимът му да бъде победен от по-малкия екип на Дитрих Матешиц – Торо Росо в началото на сезона заради по-мощната задвижваща система на Ферари. Изглежда обаче това няма да е така, тъй като шасито на RB12 отново е перфектно и ще компенсира в голяма степен липсата на достатъчно мощност от миналогодишния мотор на Рено. На тестовете колата показа отлично поведение в завоите и изглежда, че целият пакет като скорост е само зад Мерцедес и Ферари.