Даниел Рикиардо се класира сред най-бързите осем в квалификацията за Гран при на Австралия. Той, както и останалите му колеги (с изключение на пилотите на Мерцедес) обаче направи само един бърз тур и не излезе повече на пистата. След това австралиецът сподели, че е било странно пилотите да слизат от колите си, докато сесията продължаваше да тече.
„Да стигнем Q3 е добре – очаквахме да сме в топ 8. Една десета от секундата може би щеше да ни помогне да напреднем една-две позиции. Що се отнася до новата система за провеждане на квалификацията, то Q1 и Q2 изглеждаха наред. Надбягването с времето добави напрежение, може би и за феновете е било малко по-вълнуващо. В Q3 обаче нещата не се получиха. Беше малко странно сесията да продължава да тече, а пилотите вече да слизат от колите”, обясни Даниел.
Съотборникът му Данил Квят отпадна още в Q1, като неговата елиминация на толкова ранен етап бе може би единствената изненада за следобеда.
„Естествено, че е разочароващо да съм 18-и, но ще си вземем поука от станалото днес”, каза руснакът. „Първата ми обиколка бе повлияна от трафик и се отказах да я довърша. Във втория тур гумите ми нямаха добро представяне и това беше. Процедурата е нова, нямаше как някой да не сбърка. Днес бяхме ние, но има много данни за анализ от краткия ни престой в Q1. Ще дам най-доброто от себе си, за да напредна в колоната утре.”
Преди началото на сезона мнозина предричаха, че Торо Росо ще върви по-силно от Ред Бул, поне в първите стартове през 2016 г. и засега точно това се случва. Макс Верстапен и Карлос Сайнц се класираха пети и седми на грида.
„Честно казано, даже съм малко изненадан от този резултат”, коментира Верстапен. „Мислех, че е възможно да стигна Q3, но да съм в топ5 определено е по-добро класиране от очакваното. Според мен новата квалификационна система е доста сложна, защото имаш на разположение само една обиколка. Но на мен ми допада.”
Сайнц съжаляваше единствено, че турът му в Q3 не бе толкова силен, колкото този в Q2.
„Днес за първи път имахме възможност да работим на суха писта, така че имаше много за учене”, каза техническият директор на Торо Росо Джеймс Кий. „Смятам, че ние постъпихме правилно, като се постарахме да съберем известно количество данни за състезанието в третата тренировка. Добрата новина е, че колата изглежда добре балансирана със суперсофт. Макс не бе напълно доволен от баланса сутринта за разлика от Карлос. Не знаехме кой е най-добрият подход за квалификацията и в ретроспекция се радвам, че всичко се получи според плана ни.”