Нико Розберг с Мерцедес беше най-бърз и във втората свободна тренировка за Гран при на Бахрейн. Германецът отново бе по-бърз от своя съотборник и шампион Люис Хамилтън, този път с гумите суперсофт. Разликата сега беше по-малка – 0.241 сек, която дойде основно в 3-ия сектор на пистата. Трети малко изненадващо се класира Дженсън Бътън с Макларън, който направи отлична симулация на квалификационна обиколка със суперсофт. Топ 5 допълниха Макс Верстапен с Торо Росо и Кими Райконен с Ферари.
В същото време много проблеми имаше другият пилот на Скудерията Себастиан Фетел. Германецът излезе на два пъти от пистата в бързата си обиколка със супермеките гуми, а в края спря в зоната за сигурност, след като се откачи гайката на задната му лява гума, която явно при последната смяна на гуми не е била добре закрепена. Все пак с гумите софт Себастиан беше само с половин секунда по-бавен от Розберг, което му дава надежди, че може да им се противопостави в състезанието.
Втората тренировка започва с активно участие от страна на пилотите. Отново обаче Розберг с гумите софт остави далеч зад себе си конкурентите, постигайки 1:32.173 мин още при първото си излизане. Всички до момента резултати бяха с поне 2 сек по-слаби от това на Нико. Хамилтън на свой ред беше най-бърз след втория сектор, но в третия загуби 0.3 сек и изостана на 0.2 сек от времето на германеца.
After an electric #FP1, @nico_rosberg is the man to beat already in #FP2 with 1:32.173 #BahrainGP pic.twitter.com/zgBty3ljvi
— Formula 1 (@F1) April 1, 2016
15 мин след началото на сесията най-после и Фетел направи бърз тур със софт. Постижението му беше доста по-добро от това на всички съперници на Мерцедес, но все пак на 0.477 сек от топрезултата на Розберг.
Фелипе Маса сложи първи суперсофт от всички 23 мин след началото на тренировката и беше с 0.7 сек по-бавен от водача. Ботас с другата кола на Уилямс също със суперсофт беше с 1 десета от секундата по-бърз от Фелипе. Рикиардо с Ред Бул също опита суперсофт, като изостана с 0.7 сек.
Половин час след началото на сесията Розберг и Хамилтън също поставиха супермеките гуми. Нико веднага свали 1.1 сек и с 1:31.001 мин отново беше по-бърз от Люис, този път с 0.241 сек. Фетел на два пъти напусна пистата в своя бърз тур със суперсофт и не можа да подобри времето си.
Vettel trying his best to match front two in fifth but tries little too hard here #FP2 #BahrainGP pic.twitter.com/XhBgNPFTQb
— Formula 1 (@F1) April 1, 2016
Бътън с Макларън излезе 3-и с гумите суперсофт в предполагаема квалификационна симулация, като изоставането му бе съвсем приемливо – 1.280 сек. За сравнение Щофел Вандоорн с другия Макларън, който замества този уикенд контузения Алонсо, в опита си със суперсофт беше на 2 сек от най-бързия. Райконен в бързия си тур със суперсофт бе забавен от Маса и логично зисоатването му беше доста голямо – 1.451 сек.
В последния половин час пилотите започнаха състезателни симулация със суперсофт и софт. Фетел направи няколко обиколки със софт. В един момент обаче той се оплака, че нещо в колата не е наред, а малко по-късно – 15 мин преди края на тренировката, германецът спря колата в зоната за сигурност, казвайки че тя не може да се движи повече на собствен ход. При вдигането на болида от крана се видя, че задната лява гума не стои в правилното си положение и най-вероятно става въпрос за проблем със закрепващата гайка на колелото, която не е била добре закрепена.
Virtual Safety Car: Vettel forced to pull off the track with engine trouble #FP2 #BahrainGP pic.twitter.com/gzgvpkxJ9a
— Formula 1 (@F1) April 1, 2016
12 мин преди края на сесията предна лявата част на предното крило на Ромен Грожан с Хаас се откачи при качване високо на бордюра и това предизвика виртуална кола за сигурност, тъй като то се счупи на части, които застанаха опасно на състезателната линия.
FULL PROVISIONAL CLASSIFICATION (END OF FP2) #FP2 #BahrainGP #F1 pic.twitter.com/tmoRdjQ6HL
— Formula 1 (@F1) April 1, 2016