Техническият директор на Мерцедес Пади Лоу смята, че болидът на Торо Росо разполага с най-слабия двигател на стартовата решетка във Ф1 този сезон. Екипът от Фанеца ползва задвижващи системи на Ферари от 2015 г. без подобрения, докато всички останали ползват новите продукти на доставчиците си.
Двамата пилоти на Торо Росо – Макс Верстапен и Карлос Сайнц, направиха добър старт на сезона, но според GPS данните на Мерцедес те имат по-слаб двигател дори от Рено и Хонда. Цифрите са малко изненадващи, с оглед на това, че в края на миналия сезон агрегатът на Ферари беше определено по-мощен от този на Рено, а през зимата френският концерн използва само 7 от възможностите си за развитие.
„Двигателят с най-малко конски сили на стартовата решетка е този на Ферари от миналия сезон в колата на Торо Росо. Рено и Хонда не са толкова далече от Ферари (за 2016 г.) и Мерцедес, така че в момента не може да се говори за голяма разлика между двигателите като цяло“, обясни Лоу.
В тази връзка след квалификацията в Бахрейн Верстапен също заяви, че усеща изоставането: „Ако си зад заводско Ферари, виждаш, че то има повече мощност. Но ние трябва да сме доволни от това, което имаме, защото е много надеждно и за нас това е добър старт“.
Подробности за използваните токени и развитието на задвижващите системи през зимата четете в новия брой 192 на списание ClubS1.