Мерцедес ще работи със своята компания-майка Даймлер по подобряването на стартовете на болидите на тима във Формула 1. В началото на този сезон шампионите иматъ проблеми с потеглянето в състезанията, като това важни най-вече за Люис Хамилтън. Британецът изостана на старта както в първия кръг в Австралия, така и в Бахрейн. Смята се, че основната причина за това е промяната в правилата, според които пилотът вече може да използва само една планка на волана за освобождаване на съединителя, вместо с две, както беше до миналия сезон. Така по-трудно се правим оптимален старт и вероятността за превъртане на задните гуми се увеличава.
„Склонни сме да вярваме, че става въпрос повече за хардуерен проблем, отколкото такъв с управляващата електроника, който не можеш да решиш от едно състезание за следващото, коментира спортният шеф на Мерцедес Тото Волф. – Работим по разрешаването му. Начинът, по който настройваме съединителя и очевидно начина, по който пилотите го използват, трябва да бъдат оптимизирани. Сътрудничеството с Даймлер основно ще е за подобряване на хардуера и това ще отнеме време. Не съм сигурен кога ще имаме резултат.”
Според Волф също така Люис и Нико не са направили нещо различно при стартиранията в първите 2 състезания като процедури и може би става въпрос за разлика в реакцията от страна на пилота при изгасването на червените светлини. Той даде за пример как в Бахрейн Нико е направил грешка, избирайки втора предавка при потеглянето в загряващата обиколка, и се е задействала системата против изгасване на колата. Затова и той изостана тогава, но след това в реалния старт тръгна отлично и поведе колоната.