Нико Розберг бе най-бърз в първата свободна тренировка преди Гран при на Китай, трети кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2016 г. Сесията бе спирана на два пъти заради инциденти със задна лява гума – два на Фелипе Маса (Уилямс) и един на Кевин Магнусен (Рено). Отборите и Пирели разследват случаите, за да установят откъде дойдоха проблемите.
Хубаво, слънчево време посрещна Формула 1 на пистата в Шанхай – температура на въздуха от 25 градуса, 35 на асфалта. За квалификацията обаче се предвижда дъжд, докато в неделя времето ще е по-стабилно и според предварителната прогноза на синоптиците няма да вали. Очаква се обаче температурите в деня на състезанието да са малко по-ниски в сравнение с днешните.
Вниманието – освен върху приятното време – бе концентрирано и върху Фернандо Алонсо. Пилотът на Макларън получи предварително разрешение да кара в Китай, след като пропусна Гран при на Бахрейн заради тежката си катастрофа в Австралия. Испанецът премина вчера медицински преглед и отново ще е при лекарите след първата тренировка. След това трябва да бъде взето окончателно решение дали ще се състезава този уикенд. Още при първото му излизане на трасето от тима попитаха дали има „някакъв проблем със седалката или комфорта”, на което Фернандо отговори: „Не”.
Weather wise… Sunshine! #ChineseGP pic.twitter.com/6qNkEIUusC
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) April 15, 2016
Plenty of attention on @alo_oficial early in #FP1 as he returns to the cockpit following injury #ChineseGP 🇨🇳 pic.twitter.com/4ocHCZxOdh
— Formula 1 (@F1) April 15, 2016
15 минути след началото на сесията единствено пилотите на Мерцедес бяха направили обиколки за време. Люис Хамилтън бе начело с 1:38.802, Нико Розберг на малко над 0,7 сек зад него. Англичанинът се завъртя в 11-и завой, но продължи. Фелипе Маса обаче претърпя по-сериозен инцидент и в Уилямс трябваше да установят дали повреда на автомобила доведе до проблем с лява задна гума. На пистата имаше отломки и бе включена системата на виртуалната кола за сигурност, за да бъде дадена възможност на маршалите да ги отстранят. Това обаче не помогна и рейс контролът спря тренировката в 27-ата минута от началото й.
Маса успя да се върне в бокса, където Уилямс започна разследването на инцидента му. Екипът трябваше да смени някои компоненти. От Пирели пък обявиха, че първоначалният им оглед не е показал спукване на гумата.
And the VIRTUAL SAFETY CAR is deployed as the track is cleared of debris #ChineseGP 🇨🇳 #FP1
— Formula 1 (@F1) April 15, 2016
Red flag as debris is cleared of the track where Massa did his best interpretation of the 1984 hit „You Spin Me Round“ earlier (It was good)
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) April 15, 2016
Хамилтън се завъртя за втори път след подновяването на тренировката и се обади по радиото, съобщавайки, че нещо не е наред, тъй като „това блокиране продължава да се появява в 11-и завой”. Междувременно Дженсън Бътън даде четвърто време със суперсофт, на 1,1 сек от постижението на Люис (с медиум). Себастиан Фетел бе с трето време в този момент (зад Розберг), като той бе на 0,489 сек от английския пилот на Мерцедес.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (halfway point in #FP1) #ChineseGP 🇨🇳 pic.twitter.com/HmAZRptfDN
— Formula 1 (@F1) April 15, 2016
Фелипе Маса се върна на пистата и претърпя същия инцидент, докато Кевин Магнусен се прибра в бокса на Рено с проблем също със задна лява гума! Сесията бе спряна за втори път, тъй като на трасето имаше остатъци от гума.
RED FLAG: Session is halted as Massa and Magnussen encounter tyre trouble with 30 mins to go #ChineseGP 🇨🇳 #FP1 pic.twitter.com/MeCO4vWdYh
— Formula 1 (@F1) April 15, 2016
Датчанинът бе получил предупреждение за възможен проблем със спирачките, когато гумата му се пръсна. Самият той се обади със съобщение, че окачването му се е счупило. В голяма част от останалите отбори в питлейна започнаха да проверяват вече използваните от пилотите им комплекти.
„Проверяват нашите гуми и те са наред. Новата информация от Чарли Уайтинг – това е негово мнение, но не е сигурен – е, че вероятно нещо от колата на Кевин е причинило ситуацията. Може да е проблем с автомобила, а не с пистата. Все още вярваме, че при нас всичко е наред”, съобщи на Бътън състезателният му инженер Том Сталард.
Техническият шеф на Уилямс Пат Саймъндс каза през това време, че проблемът вероятно не е с гумите на Пирели.
Investigations on both failures on Williams during FP1 show no sign of puncture. Air loss connected to technical trouble….#F1 #ChineseGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 15, 2016
..Investigations on Renault still ongoing #F1 #ChineseGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 15, 2016
„Гумата се спука, не знаем защо. След първия инцидент проверихме колата, всичко бе наред и затова излязох отново. Случи се същият проблем – нещо докосваше гумата, но не сме сигурни какво и защо, сега се провежда разследване”, коментира Фелипе Маса.
Сесията бе възобновена по-малко от 10 минути преди изтичане на времето. Почти всички пилоти излязоха на трасето. От Уилямс предпочетоха да задържат и Валтери Ботас в бокса, а Естебан Гутиерес имаше проблеми с електрониката в своя Хаас. Фелипе Насър получи съобщение да намали, тъй като има проблем. Той започна тренировките с абсолютно същите настройки като на съотборника му Маркус Ериксон, за да се установи дали нещо не е наред с шасито му.
Розберг излезе начело с 1:38.037 (-0,146 спрямо Хамилтън). Малко след това обаче намали, а от тима му смятаха, че има проблем със задвижващата система. Нико остана с най-добро време за сесията, следван от съотборника си, Фетел, Даниел Рикиардо, Кими Райконен, Данил Квят, Карлос Сайнц, Бътън, Нико Хюлкенберг и т.н.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (END OF #FP1)#ChineseGP 🇨🇳 pic.twitter.com/OVbsBRddGS
— Formula 1 (@F1) April 15, 2016
SPEED TRAP: Bottas provides optimism for Williams after Massa encounters problems in #FP1 #ChineseGP 🇨🇳 pic.twitter.com/viDW4bxCgn
— Formula 1 (@F1) April 15, 2016