Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Райконен най-бърз във втората свободна тренировка в Шанхай

Райконен най-бърз във втората свободна тренировка в Шанхай

24
0

Кими Райконен бе най-бърз във втората свобода тренировка преди Гран при на Китай. Той изпревари съотборника си във Ферари Себастиан Фетел, а съперниците им от Мерцедес Нико Розберг и Люис Хамилтън се наредиха трети и четвърти.

Температурата на въздуха се качи до 26 градуса, а тази на пистата – до 45-47. Грожан излезе пръв на трасето след светването на зеления семафор, последван от голяма част от колегите си. Екипите искаха да наваксат с пропуснатото заради спиранията в първата тренировка.

От Уилямс съобщиха, че са направили някои промени по колата на Фелипе Маса след проблемите в сутрешната сесия и ще проверят какво е поведението й.

В Рено обаче не бяха приключили с разследването инцидента на Кевин Магнусен. Тимът реши, че той няма да излиза във втората сесия, докато не бъде изяснено какво причини проблема с неговата задна лява гума.

В Хаас бяха заети с охлаждане спирачките на Естебан Гутиерес, които почти се запалиха на трасето и това повреди някои компоненти по автомобила.

Люис Хамилтън излетя от трасето около 20-ата минута от тренировката. Петъчните сесии не протичат особено гладко за трикратния световен шампион, който освен това ще е с наказание преместване пет места назад на стартовата решетка заради смяна на скоростна кутия. Междувременно съотборникът му Нико Розберг оглави подреждането с 1:37.761 мин (софт). Почни половин час след началото той излезе на трасето със суперсофт и свали на 1:37.133. Хамилтън остана на 0,196 сек (също със суперсофт).

Даниел Рикиардо на свой ред сложи най-меките гуми за уикенда и се нареди трети на малко над секунда зад Розберг. Макс Верстапен бе четвърти, на 0,125 сек зад австралиеца.

Себастиан Фетел излезе начело в подреждането (1:37.005, суперсофт, квалификационна симулация) в средата на вторите 90 минути за подготовка. Съотборникът му Кими Райконен не бе особено доволен от управлението на Ферари-то си сутринта и се опитваше да настрои колата по-добре, което явно постигна – изпревари Фетел с 0,109 сек и пръв слезе под 1:37 мин (1:36.896, също с най-мекия тип гуми).

Междувременно Роб Смедли обясни, че в Уилямс имат някакво решение на проблемите си от сутрешната сесия. „Сравнително сигурни сме каква е причината. Не искам да навлизам в подробности. Не е проблем на производителя и не изглежда да е свързан с гумите. Имаме някакво решение, мислим, че би трябвало нещата да са наред”, заяви той пред BBC.

В последните 30 минути от тренировката отборите според Пирели се съсредоточиха върху по-дълги серии от обиколки в подготовка за надпреварата. В Мерцедес разделиха работата и единият пилот събираше данни за софт, другият – за медиум, за да сглобят цялостна картина на поведението на болидите си с различните типове гуми на трасето в Шанхай.

През последните 15 минути на практика всички пилоти (с изключение на Магнусен и Естебан Гутиерес) бяха на пистата. Хамилтън отново блокира колелата и изхвърча от пистата, този път на 14-и завой. До съществени разлики в подреждането не се стигна и Райконен остана начело, следван от Фетел, Розберг, Хамилтън, Даниел Рикиардо, Макс Верстапен, Нико Хюлкенберг, Карлос Сайнц, Серхио Перес и т.н.