Движейки се по пътя към напълно автоматичното паркиране, през следващите години Бош ще лансира редица асистиращи системи за паркиране. Те ще помагат на водачите да паркират безаварийно и дори ще направляват автомобила изцяло до паркомястото само с натискане на един бутон. В Германия паркинг системите са най-разпространените асистенти в модерните автомобили. Според статистиката за регистрираните превозни средства, половината (52%) от трите милиона автомобила, регистрирани там през 2014 г., са с паркинг асистент. И в други страни картината е подобна – половината от новите коли в Белгия и Холандия през 2014 г. са оборудвани със система за паркиране. Във Великобритания те са 19%. Тези системи се базират основно на ултразвукови сензори, които се произвеждат от Бош още от 1993 г.
Услугите на Бош освобождават водачите от търсенето на паркинг
За Бош автоматизираното паркиране започва в автомобила, но стига много по-далеч от него. „Чрез интелигентните си услуги, Бош се заема с амбициозната задача да търси свободно паркомясто, за да спести време и да намали стреса“, сподели Хоайзел. В Германия средно са нужни 10 минути, за да намериш къде да паркираш. Бош съкращава търсенето по два начина – първо, специални сензори в паркингите и гаражите откриват и информират за свободните места. Второ, Бош ползва вградени сензори, които вече са част от стандартното оборудване на много автомобили, за търсене на свободни пространства покрай пътното платно. Информацията се обработва в IoT облака на Бош и се генерират дигитални карти на местата за паркиране. Шофьорите имат достъп до тези карти онлайн или през навигацията на своя автомобил, която ги отвежда директно към зоните със свободни паркоместа. „Автомобилите, които се насочват директно към свободните пространства, ще намалят и замърсяването на околната среда“, посочва Хоайзел. Днес шофьорите в Германия средно обикалят излишно по 4,5 км всеки път, когато търсят място за паркиране.
В бъдеще посещението на концерт няма да започва с търсене на паркинг
“Паркирането, каквото го познаваме днес, няма да съществува в бъдещето“, твърди Хоайзел. Благодарение на технологиите на Бош, още преди края на настоящето десетилетие, автомобилите ще отиват сами до свободното място в паркинга. Шофьорите ще оставят автомобилите си в „зоната за предаване“ пред паркинга и ще ги инструктират по смартфона да си търсят свободно място. Когато са готови за тръгване, те извикват колата и тя пристига сама. “Когато ходите на концерт, вечерта ви вече няма да започва и завършва с обикаляне из паркинга“, каза Хоайзел. Иновацията се базира на умните технологии на Бош в автомобила и в паркинга и на комуникацията помежду им. „Напълно автоматизираното паркиране ще стане реалност преди автоматизираното шофиране“, подчерта Хоайзел. Другата причина, поради която паркирането ще бъде осъществено най-напред е, че законовите пречки за въвеждането му са по-лесно преодолими, особено що се отнася до изискванията към регистрацията на превозните средства. Необходимите изменения на регулаторните закони, които в Германия са частично обвързани с Виенската конвенция за движението по пътищата, вече са включени в политическия дневен ред на много държави по света.