Трасето в Сочи за Гран при на Русия би трябвало да пасва на болида на Уилямс. Това смята пилотът на тима Фелипе Маса. Пистата се характеризира с две дълги прави, няколко тежки спирания и продължително каране на пълна газ, което по принцип подхожда на колата FW38 с мощния двигател на Мерцедес. Екипът от Гроув по традиция се представя добре на това трасе, но през миналата година инцидент с Кими Райконен в последната обиколка попречи на другия пилот Валтери Ботас да се качи на подиума.
“Сочи е много технично трасе и аз го намирам като много интересно за каране, коментира Ботас. – Обикновено съм много бърз на него и тимът ни е конкурентноспособен. Асфалтът е много гладък и в квалификацията не е лесно да накараш гумите да заработят достатъчно бързо за една обиколката. Това беше предизвикателство за нас в предишните години, но се надявам, че сме се справили с него и съм сигурен, че ще имаме добър уикенд.”
Техническият директор на Уилямс Пат Саймъндс добавя, че заради продължителното каране на пълна газ разходът на гориво е доста висок, а заради ниските бордюри, пилотите могат да атакуват свободно завоите. Той също така смята, че тази година стратегията с едно спиране в бокса, която беше най-предпочитаната в предишните 2 състезания в Русия, може и да не е най-добрият избор тази година заради използването на гумите суперсофт.