Начало Други Оспорвани битки в първия кръг от шампионата ни за издръжливост

Оспорвани битки в първия кръг от шампионата ни за издръжливост

37
0

Миналия уикенд на пистата в Калояново се проведе първият за годината кръг от националния шампионат за издръжливост на писта, наричан още ендуранс.

В туристическия клас до 2000 куб. см. в едночасовият спринт (Endurance Pole) победи отборът на Kose Bose с Рено Клио Спорт. Пилотите в състав Марио Динолов и Костадин Костадинов се бориха с конкуренцията в лицето на Florida Team с Пежо 205. В първото Endurance Sprin състезание в неделя с дължина 1 час Динолов и Костадинов изпревариха конкурентите с по-бърз бокс, а няколко обиколки по-късно съперниците им отпаднаха след повреда. Втори на една обиколка останаха шампионите от 2015 г. Evolution Racing с Пежо 106 Rallye.

В състезателния клас до 2000 куб. см. победата отиде при отбора на Scandteh (Opel Astra), след като фаворитите от Lotus Sofia Motorsport (Lotus Elise) получиха повреда в двигателя след направени 23 обиколки. Втори в този клас остана отбора на Efco Motorsport. Битката в състезателния клас над 2000 куб. см. беше между отборите на РиВ Ауто (BMW E36) и Пинокио МоторСпорт (BMW E30). До победата успя да се добере тимът на РиВ Ауто, които завършиха седна обиколка преднина. Трети с направени едва 25 обиколки остана отбора на Top Drift с Nissan 200SX.

В традиционния 3-часов Ендуранс се включиха 10 автомобила в четирите класа. При туристическите до 2000 куб. см., битката отново бе между отборите на Kose Bose и Evolution Racing, където спорът за първото място отново беше спечелен от момчетата управляващи Renault Clio Sport. Поведе Костадинов, който до средата на състезанието водеше 2 обиколки пред Evolution Racing. Динолов увеличи дистанцията до 3 обиколки, но 45 минути преди финала остана без феродо на предна дясна накладка. Пилотът спря в бокса да дозареди и се наложи да свали темпото драстично за да не ползвам спирачките. Конкурентите от Evolution стопиха дистанцията до 1 обиколка, но не успяха да изместят екипа на Kose Bose от първото място.Трето място в този клас остана за R Performance Team (BMW 318iS).

В „големия“ туристически клас стартираха два автомобила, а победата остана за отбора на Scuderia Papazov след направени 132 обиколки, срещу 112 направени от отбора на Audi Emotion Club (Audi 90). При състезателните автомобили до 2000 куб. см. победата отново отиде при отбора на Scandteh, за 3-те часа те навъртяха общо 130 обиколки. Втори остана отбора на Evo Racing. Отборът на BMW Club Bulgaria беше единственият в клас състезателни над 2000 куб. см., но отборът беше дисквалифициран след направени 110 обиколки, а причината беше многократното бутане на конусите.