Спортният директор на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че не е доволен от постигнатото споразумение относно промените в правилата за 2017 г. в спорта. Според него то по-скоро е разочароващо и слабо, като много неща, които би могло да бъдат приети, не са получили всеобщо одобрение. Затова спортът е пропуснал страхотна възможност да направи голяма крачка напред.
От следващия сезон колите ще бъдат с по-широки предни и задни крила, по-широки гуми, което трябва да направи болидите значително по-бързи и по-атрактивни за зрителите. По отношение на двигателите се премахват токените за развитие, които бяха ограничени до 32 за сезона.
Хорнер не уточни какво точно би искал да бъде променено още, но каза, че всяка промяна, свързана с това скоростта на болида да зависи повече от пилота, би била добра за спорта.
„В момента след последната промяна в двигателите 50% от представянето на даден автомобил зависи от мотора, и само по 25% от шасито и пилота, заяви Хорнер по време на днешната пресконференция на шефовете на отборите и на производителите на двигатели. – Мисля, че това трябва да се поизравни в бъдеще и да отиде повече към варианта по 33% за всяка страна.”
Останалите босове – Сирил Абитебул от Рено, Юсуке Хасегава от Хонда, Боб Фърнли от Форс Индия, Тото Волф от Мерцедес и Маурицио Аривабене от Ферари заявиха, че са сравнително доволни, макар и някои от тях да са имали желание още неща да бъдат промени и подобрени.
Хасегава например би желал да бъдат премахнати наказанията за използване на двигатели за сезон от определена бройка, като според него санкциите са сложни и неразбираеми за фенове. Абитебул би искал да бъде премахнат лимита за използване на гориво по време на състезанията, който до тази година бе 100 кг, а от догодина ще бъде 105 кг. заради по-бързите и тежки коли.