Начало Автомобили Mokka X – важна част от една нова офанзива на Opel

Mokka X – важна част от една нова офанзива на Opel

56
0

Германската компания Оpel е в много интересна фаза от своята история. Раздялата с GM вече е факт, а общата работа с Peugeot-Citroen сега започва. Каквито и промени да настъпват в собствеността и управлението обаче, е безспорен факт, че екипът в Рюселсхайм не спира да работи изключително упорито и внимателно следи развитието на пазара.

За никого не е тайна, че моделите от типа SUV стават все по-популярни и пазарният им дял се увеличава, а Оpel все по-активно развива своята гама от подобни автомобили. На салона във Франкфурт тази есен се появи най-новият член в тази група – Grandland X, който се подрежда над по-малките Crossland X и Mokka X. Според прогнозите, ако през 2016 г. 9% от продажбите на Opel са се падали на този тип модели, то през 2024 г. те ще са 14%.

Като част от офанзивата още през 2016 г. марката обнови първия си модерен модел от този тип, популярната Mokka X и един от нейните основни варианти ни бе предоставен за тест.

Външният вид на модела е отчетливо променен в новия стил на марката, но по-голямо впечатление правят промените вътре. Mokka X на практика има таблото и системите на новата Astra и е един от най-добре свързаните в комуникационно отношение автомобили в B сегмента. Веднага прави впечатление например системата Opel OnStar. Тя направи своя дебют в 13 европейски държави (включително у нас) и свързва колата с центъра на компанията при възникнали проблеми, за извикване на помощ и т.н. Впечатление прави и шофьорската седалка.

Тя е сертифицирана от германската организация AGR (Акция Здрав Гръб) – център за подкрепа на ергономични продукти. Седалката предлага много възможности за индивидуално регулиране, включващи настройване на страничното положение, височината и ъгъла на седалката, интегрираната лумбална опора и изтеглящата се опора за бедрата. В салона отзад обаче мястото отзад си е точно като в автомобил с дължина 4,28 метра. Но все пак креслата са високо и трябва да се отбележи старанието в избора на материали, възможността задните облегалки да се разделят в съотношение 60/40 и да се събере багаж с обем до 1372 литра.

Прибираме се по тъмно и няма как да не направят впечатление адаптивните LED светлини, които осветяват пътя с 30% по-ярко от халогените и се адаптират автоматично към до 9 различни ситуации при шофиране – като паркиране, завиване на пресечки, различна осветеност в града и извън него и т.н.

Колата за тест е с най-популярния бензинов двигател 1,4 литра, турбо, бензин със 140 к.с. Моторът е достатъчно силен и е приятно гъвкав за този модел, а задвижването 4×4 e също модерна система с многодисков съединител, при която сензорите следят важни фактори, като скоростта на колелата и ако е необходимо, превключва от предно предаване на 4х4.

Задвижващата сила се разпределя от предния към задния мост и системата помага при управлението и движението върху лоша настилка, разкалян терен, сняг.

Не бива обаче да се преекспонират представите за модела извън пътя при клирънс от 160 мм, но и всъщност почти 90% от този тип автомобили никога не излизат извън пътя.

Интересно е, че при потегляне от място и на сухо, за да се предотврати приплъзване, системата 4×4 се включва за части от секундата в момента, в който отпуснете педала на съединителя и така няма и минимално колебание и приплъзване при „старта”.

Цените на Mokka X започват от около 34 000 и за вариантите 1,4 бензин варират от около 40 000 до 50 000 лв. с пълно оборудване от най-модерни системи.

В следващия брой на списание ClubS1 очаквайте тест и на най-новия Opel Grandland X.