Начало Рали Нювил увеличи преднината си на 16,1 сек

Нювил увеличи преднината си на 16,1 сек

21
0

Тиери Нювил увеличи аванса си пред Яри-Мати Латвала в рали Италия/Сардиния на 16,1 сек. Трети продължава да е Себастиен Ожие, който е на 1:15 мин от пилота на Хюндай.

Белгиецът заяви, че вторият ден от надпреварата, която е шести кръг от световния рали шампионат (WRC), бе фантастичен за него и навигатора му Никола Гилсул. Той взе още две победи в отсечките и бе особено доволен от поведението на своя Хюндай New Generation i20 WRC в следобедните скоростни дистанции.

„Сутрешните отсечки не преминаха толкова гладко, не се чувствах особено комфортно”, призна Нювил. „Не можехме да намерим добър ритъм, особено в по-тесните участъци. Трябваше да внимавам наистина много, за да не сбъркам. Усещането следобед бе значително по-добро и ми даде увереността да натисна. Истинско удоволствие е да водим толкова вълнуващ двубой с Яри-Мати, но да видим какво ще донесе утрешният ден. Битката ще е трудна, но сме готови за нея.”

В Хюндай се радваха и на напредъка на Дани Сордо: испанецът е четвърти след втория ден на ралито. Кевин Абринг пък за първи път бе най-бърз във WRC отсечка в кариерата си.

Тимът на Фолксваген не бе обезкуражен от изоставането спрямо съперниците. Латвала съкрати аванса на Нювил на три секунди през първата половина от деня, но след обяд загуби 12 секунди.

„Изостанахме сериозно, особено в 13-ата отсечка. Но трябва да сме доволни. При тези условия се налага да си крайно внимателен. В противен случай приключваш с надпреварата. Тиери рискува повече от нас и свърши страхотна работа”, коментира финландецът.

Ожие повтори, че подиум ще е чудесен резултат за него. Той бе доволен, че изкара съботата без сериозни проблеми, макар че следобед задната част на автомобила да му създаваше грижи.

Третото Поло R WRC с Андреас Микелсен зад волана отпадна, след като норвежецът удари камък и строши предно дясно окачване.

Пети в подреждането е От Танак (естонецът се забави заради спукана гума), следван от Хенинг Солберг, Ерик Камий, Карл Крууда, Мартин Прокоп, Ян Копецки.