Хонда ще изчака 4-5 състезания, преди да въведе следващите си подобрения по задвижващата система за тима на Макларън. Това обяви спортният шеф на компанията за Формула 1 Юсуке Хасегава. Японците използваха два от токените си за развитие за Гран при на Великобритания за подобрения по двигателя с вътрешно горене и по-специално по всмукателната система.
Целта беше да се подобри ефикасността на мотора с вътрешно горене и да се увеличи крайната мощност. Част от последната беше загубена след въвеждането на ново турбо от Гран при на Канада. Според Хасегава фокусът на компанията остава върху развитието на двигателя в вътрешно горене, като от работата във фабриката имало добри резултати в това отношение. Но засега в Хонда няма да използват оставащите им 10 токена до края на сезона.
„До 4-5 състезания се надяваме да въведем новите неща, заяви Хасегава. – Видяхме някои добри цифри като показатели по отношение на мотора с вътрешно горене. Трябва просто да се подготвим. Планираме да изразходваме оставащите ни токени по идеалния начин.”
По отношение на ъпгрейдите от Силвърстоун и резултата от тяхната работа, Хасегава коментира, че прогрес има, но Хонда като цяло продължава да изостава от своите съперници.
„Определено имахме напредък по задвижващата система, но не сме правили тестове един след друг. Затова пилотите не усещат голяма разлика, но това допринесе за представянето на колата и съответно беше нещо добро. Фернандо записа много добро време в 3-ата част на квалификацията, което беше 8-о. И въпреки че беше премахнато (заради излизане от трасето с 4-те гуми), то бе доказателство за напредъка ни. Още сме на дъното, но можем да съкратим разликата.”