Начало Рали Каменов печели планинско Шипка Дамасцена 2016 и повежда в класирането

Каменов печели планинско Шипка Дамасцена 2016 и повежда в класирането

110
0

Любен Каменов (Каменов Рали Тим) с Мицубиши Лансър Ево 8 спечели планинското състезание Шипка Дамасцена 2016. Така той излезе начело във временното класиране в шампионата. Любо спечели и 3000 лв. за първото място в генералното класиране допълнени от 200 лв. за първото място в клас НС1. Това е наградата, определена от спонсора на състезанието и собственик на етно-комплекса Дамасцена. Той обяви днес, че наградата за първото място в генералното ще е 3000, второто 2000, а третото 1000 лв. Така той увеличи 10 пъти наградите на топ 3, които бяха 300-200-100 лв.

Състезанието премина перфектно и неслучайно домакините имат намерение да кандидатстват за кръг от европейския шампионат на планинско изкачване. Победителят Каменов спечели с общо време от трите изкачвания от 6:16.04 мин. Той бе най-бърз и в 6-те изкачвания по трасето с дължина 4200 м към връх Шипка – 3 на тренировките и днес трите състезателни, като постави и 4 рекорда. Най-доброто му постижение бе в първия манш 2:03,80. С това той показа, че е непобедим по отлично подготвеното от организаторите трасе, след като в следващите два манша не направи рекорди, но бе доста бърз.

Втори остана Даниел Живков (ЕФКО Рейсинг) с Ланча Делта Интеграле (на 2-ата снимка), който взе 2000 лв. и 150 за първото място в НС2. Дани изостана общо с 12.41 сек. Той успя да изпревари Юлиан Телийски (Дунев Рейсинг) с Мицубиши Лансър Ево 9, втори в НС1, който остана на 15.62 сек. от победителя Каменов. Тези 0,21 сек. разлика между Дани и Юли правят интригата за последния старт в Кюстендил в края на август още по интересна. Разликата между тях е 7 т. Четвърти завърши Христо Манолов (БАМС) с Мицубиши Лансър Ево 9, който остана на 18,520 сек. и е 2-и в НС1.

Най-бързият автомобил с един двигателен мост е Хонда Сивик, пилотирана от габровеца Стефан Стоев от АРА Моторспорт (на 3-ата снимка). Той спечели четвъртата си поредна победа, стана 5-и в крайното класиране на 36,820 сек. от победителя и първи в НС3. Стоев вече има 118 т. и си осигури титлата в класа. Втори стана Косьо Йорданов (ЕФКО Рейсинг) с Рено Меган, който бе 10-и в крайното класиране и има 81 т.  Така в този клас Стефан Стоев реши титлата кръг преди края, но я заслужи с перфектно каране във всички състезания досега. Не по-малко перфектен бе Джордана – Йордан Тодоров (Джордан Рейсинг) със Ситроен Саксо. Той направи невероятни изкачвания и спечели първото място в клас НС4.

С този успех Данчо създаде ядове за Александър Димитров (ЕФКО Рейсинг) със Ситроен Саксо, който стана втори (8-и в генералното класиране) и ще има леки притеснения в Кюстендил. Те обаче ще са съвсем леки, тъй като Пъчката има голяма преднина, докато Джордана е в ролята на догонващ. На 9-о място и 3-и в НС4 бе Стефан Панчугов (Казанлък Моторспорт), който направи отлично каране в домашното си състезание. Това е първият му старт в планинско за този сезон. 7-и в класирането стана Ивелин Йотков (БМВ Клуб България) с БМВ.

Първи в клас НС5 стана Павел Шенков (АСК Стара Загора) с ВАЗ 2105. Неудържим и в трите днешни манша бе Петър Поломски (BRC България) със Ситроен Саксо, който спечели впечатляваща победа в RС4. Тя е първата му за този сезон, но той показа колко добре е подготвена колата му.  Поломски успя да победи Димитър Божилов (Рангелов моторспорт) със Ситроен Саксо и отлично каращия през този сезон Динко Иванов (АСК Стара Загора) със Ситроен С2 R2. Първи в клас RC5 стана сливенският пилот Павлин Русев (Булсим) със Ситроен Саксо.

И днес не мина без инциденти. В първия манш на пост 19, малко преди върха катастрофира Станислав Първанов (Казанлък Моторспорт) с Хонда Сивик. Колата бе пострадала доста, но пилотът е невредим. Маршалите на мястото на инцидента вече бяха почти измели асфалта, като при тях се качи организатора Николай Мончев. Той дори се учуди на бързата реакция на своите хора. Във втория манш се удари Емил Бонев (Скорпион) с Опел Кадет, който също бе невредим. При удара обаче бе изтекло масло от колата и се наложи по-дълга пауза, за да бъде то почистено.