Проблемите на Себастиен Ожие със стартовия ред, породени от това, че преминава пръв по отсечките на ралитата на чакъл, приключват – поне за известно време – с поредица надпревари на асфалт от световния рали шампионат. Първата от тях е домашното за Фолксваген състезание в Германия, последвано от Китай и Франция.
Тимът от Волфсбург успя да спечели домашния си старт едва при трети опит, но пък постигна исторически троен успех. Освен това трите Поло R WRC спечелиха 20 от 21 специални отсечки.
„По принцип чакам с нетърпение рали Германия, но този път е дори още повече от обичайното”, сподели Ожие. „Най-после с Жулиен [Инграсиа] имаме реален шанс да се борим за победа след трудностите по време на ралитата на чакъл. Мотивацията ми е висока и нямам търпение да повторим успеха от миналия сезон. Тестовете преминаха добре. Преминаването от настройки за чакъл към такива за асфалт стана без проблеми. Условията на тренировките бяха смесени и изпитахме различни реглажи.”
Латвала използва времето между надпреварите във Финландия и Германия, за да тества настоящото Поло WRC и колата за следващия сезон.
„Освен това се състезавах в историческо рали у дома с моето Ауди Куатро, което винаги е страхотно забавление. Сега съм готов за Германия. Класиране в топ 3 ще е добър резултат за мен този сезон. Миналата година бях твърде предпазлив на Панцерплате и загубих много време. Сега искам да подобря постижението си там. В отсечките има различни типове настилка – стар и нов бетон, на места се рони, в отделни секции е на асфалт.”
Андреас Микелсен отбеляза, че променливото време е друго предизвикателство в Германия: „Нивото на сцепление се променя на различните повърхности, което означава чести промени в настройките. Това поставя под напрежение както екипажите, така и механиците и инженерите.”