Андреа Яноне ще запомни връщането на австрийската писта Red Bull Ring в календара след 18 години. Пилотът на Ducati спечели първата победа в кариерата си, след като стартира от първа позиция. Нещо повече – италианският тим от Борго Панигале триумфира с двойна победа от 2007 г. насам, тъй като втори завърши Андреа Довициозо. Трети стана световният шампион Хорхе Лоренсо от екипа на Movistar Yamaha MotoGP.
Тимът на Ducati ликуваше. Яноне донесе първата победа на марката от 2010 г., когато Кейси Стонър спечели победата на Филип Айлънд. Сега Стонър бе в щаба на Ducati Team и заедно с шефа Давиде Традоци с с Джиджи дал Ина, празнуваше. Защото Ducati доминираха през целия уикенд. Тайната на Яноне за успеха е избора на по-мека задна гума, която помогна на италианеца да не изпитва затрудненията, които имаха останалите пилоти. Освен това и двете машини Desmosedici бяха в Австрия с нови аеродинамични крилца.
Андреа Яноне или Маниака (The Maniac), както го наричат, стартира от първа позиция, а на първа редица той и Довициозо бяха разделени от Валентино Роси. Яноне единствен бе сменил медиум задна гума. Освен това той изпитваше силни болки в ребрата, заради катастрофата, която претърпя на тренировки по мотокрос по време на почивката. Яноне направи страхотен старт, а Дови остана втори, следван от Роси. Доктора изпревари Довициозо, но след това Хорхе Лоренсо излезе на второ място. След тях вървеше пилотът на Repsol Honda Марк Маркес, на който обаче му липсваше достатъчно скорост, за да се бори за място в топ 3. Освен това, в началото той допусна грешка и отвори доста първия завой. Много скоро Довициозо си върна второто място от Лоренсо и двете червени машини се закрепиха в челото. Довициозо направи успешна атака и поведе, но като че ли Яноне не искаше да рискува и остави съотборника си пред него, но го следваше плътно. Зад тях бяха двете машини на Yamaha – Лоренсо и Роси, а 5-и вървеше Маркес.
Седем обиколки преди края Яноне си върна позицията и пресече първи финала с 0,938 сек. пред Довициозо. Маниака не допусна своя съотборник да го доближи и да го атакува. Дови, който стартира в своята Гран При №250, бе избрал по-твърди гуми от своя съотборник и нямаше достатъчно скорост. Все пак обаче достигна до второто място и допринесе за историческия успех на марката. Хорхе Лоренсо имаше доста проблеми в последните няколко състезания и затова бе доволен, че се върна на подиума, макар и трети. Той обаче успя да се пребори със своя съотборник Роси, който завърши 4-и.
Пистата Red Bull Ring не обича Honda. Или обратното! Марк Маркес стана 5-и, но не можа да постигне максимума в Австрия. Той направи тежка катастрофа на 3-ата свободна тренировка и изкълчи рамото си. Той вървеше 5-и в колоната, въпреки че отборът на Repsol Honda не направи тестове в Австрия. Маркес обаче води със 181 т. във временното класиране, а на 43 след него е Лоренсо. Валентино Роси е 3-и – 57. Марк изпита сериозен натиск от Маверик Винялес (Suzuki Ecstar), а вторият пилот на Repsol Honda – Дани Педроса пресече финала 7-и. Още един добър резултат постигна Скот Рединг от екипа на Octo Pramac Yakhnich, който стана 8-и пред дуета на Monster Tech 3 Yamaha Брадли Смит и Пол Еспаргаро.