Болиди със задвижване 4х4 и мощност от 1300 конски сили може да имаме във Формула 1 след 2020 г. Това смята известният журналист Джеймс Алън. Според последното споразумение между автомобилните производители, ФИА и Бърни Екълстоун, турбодвигателите трябва да се запазят в сегашния си вид до 2020 г. След това обаче не е ясно в каква посока ще се развиват агрегатите.
Затова в последния уикенд преди лятната пауза в Германия Алън е разпитал различни хора из падока от отборите и от производителите на мотори каква Формула 1 биха искали да видят след 2020 г. И отговорите са били много интересни. Преобладаващото мнение било, че моторите трябва да останат 1.6-литрови турбо хибриди, както и сега със стандартизирани части за ограничаване на разходите.
Те трябвало да бъдат по-шумни, което мнение се споделя и от самия Екълстоун. И за целта мощността им щяла значително да нарасне – до 1300 конски сили. Това обаче щяло да стане чрез електрическо задвижване на предната ос, както е в Световния шампионат за издръжливост (WEC), чиято мощност щяла да е около 350 к.с.
Така с основната мощ от над 950 к.с. в задната ос от основната задвижваща система, сумарната мощност щяла на болида да надмине 1300 коня. А самите коли реално щели да станат със задвижване на 4-те колела – 4х4. Като цяло това би трябвало да направи състезанията по-вълнуващи, а изпреварванията по-възможни, като се използва по-голямата мощност на болида още при излизането от завоите.
Според Джок Клиър от Ферари при всички положения при определянето на правилата след 2020 г. трябва да се действа много внимателно и да се проучи добре какво искат да виждат феновете, за да бъде спортът по-интересен за тях. По мнение на Пол Монаган от Ред Бул правилата трябва да бъдат направени така, че да се избегне възможността задвижващите системи да са отново определящият фактор в представянето на колите.