Пилотите на Ред Бул дадоха най-добри време във втората свободна тренировка преди Гран при на Белгия на пистата Спа-Франкоршамп. Макс Верстапен изпревари съотборника си Даниел Рикиардо с 0,256 сек. Трето постижение записа Нико Хюлкенберг (Форс Индия) – +0,572 сек.
Фернандо Алонсо не губи никакво време и се приготви за началото на сесията, след като сутринта направи само 3 обиколки. Той бе с напълно нова задвижваща система, което означава 35 места назад на стартовата решетка. От Хонда решиха да сменят агрегата, след като в първата сесия бе открит теч на вода.
Със санкция за ново турбо – 10 позиции назад на грида – е и Маркус Ериксон (Заубер). Хамилтън също бе с нов двигател (това означава 15 места санкция, които се добавят към първите 15), като има възможност за още една смяна преди квалификацията.
TECH UPDATE: @LewisHamilton is running a fresh PU in #FP2. So, ICE 5, MGU-K 5, MGU-H 7 and TC 7. This means a further 15 place penalty #F1
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) 26 August 2016
Температурата на пистата се бе качила до 40 градуса. Ромен Грожан пръв излезе от боксовете, последван от пилотите на Рено Джолион Палмър и Кевин Магнусен.
Both drivers are on the soft tyre for their opening laps #FP2 #BelgianGP #WeAreRacing pic.twitter.com/Ji8gYcaF2O
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 26 August 2016
Пилотите разполагаха с прототипните гуми на Пирели за 2017 г. и имаха възможност да работят с тях и във втората сесия на Спа. Междувременно Грожан се оплака по радиото, че задната част на неговия Хаас „е кошмар, а поведението на предната не е по-добро”. Кими Райконен оглави класирането с 1:49.926 и подобри това време след това до 1:49.815, докато съотборникът му Себастиан Фетел имаше известни грижи с колата си и недоволстваше от Карлос Сайнц.
Завъртане на Палмър доведе до режим на виртуален сейфти кар, тъй като британският пилот спря на трасето. Хамилтън бе излязъл пръв в класирането с 1:49.782 (с прототипни гуми), следван от Райконен (+0,033), Даниел Рикиардо (+0,290), Валтери Ботас (+0,630) и т.н.
Woohoooooo! Jo restarts his car successfully. Bringing it home 👊 #FP2 #BelgianGP pic.twitter.com/A9Aq7jY04w
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 26 August 2016
Рикиардо на свой ред оглави подреждането – 1:49.133 (със софт). Верстапен бе на 0,330 сек от съекипника си в Ред Бул. Перес подобри времето на Даниел до 1:49.100 (със суперсофт), след което неговият съотборник Хюлкенберг го изпревари с 1:48.657. Верстапен пък се оплака от Райконен: „Не знам какви ги върши, блокира ме… Опасно е – в тази зона за спиране пристигам с над 300.”
Себастиан Фетел даде второ време със суперсофт, малко след което австралийският пилот на Ред Бул се върна на първата позиция – 1:48.341. След това Верстапен (също с най-меките гуми за уикенда) свали на 1:48.085 мин.
Излизане на Грожан от трасето предизвика жълти знамена, но за кратко. Единствено Люис Хамилтън бе с медиум в тази фаза от тренировката, като от Пирели отбелязах, че при наказание 30 места назад грида той „за съжаление ще стартира от Люксембург” в неделя. Англичанинът също напусна пистата за момент на Пуон, но бе спасен от асфалтовата зона за сигурност.
50min into FP2 at Spa. Jenson P9, Fernando P12. VES P1 followed by RIC, HUL, VET, PER, ROS, RAI, GRO, Jenson, GUT, WEH, Fernando. #BelgianGP
— McLaren (@McLarenF1) 26 August 2016
Vettel urging the Manor to get a move on. pic.twitter.com/iMw387cHvj #F1 #BelgianGP
— F1 Fanatic (@f1fanatic_co_uk) 26 August 2016
Повечето екипи работеха по състезателни симулации през втората половина на тренировката. Бътън бе поредният пилот, който излетя на Пуон, но в сесията нямаше сериозни инциденти. Верстапен се обади по радиото, че е загубил мощност, а Фетел съобщи, че има вибрации с комплекта суперсофт, с който караше.
15 MINS TO GO
1 VES
2 RIC
3 HUL
4 VET
5 PER 📸
6 ROS
7 RAI
8 GRO
9 BUT
10 GUT#BelgianGP 🇧🇪 #FP2 pic.twitter.com/W9cRssYTnP— Formula 1 (@F1) 26 August 2016
До края на сесията нямаше сериозни размествания в топ 5. Верстапен остана най-бърз пред Рикиардо, Хюлкенберг, Фетел и Серхио Перес.
Пилотите на Мерцедес Розберг и Хамилтън се класираха шести и 13-ти. Екипът от Бракли обаче е с по-малко суперсофт спрямо съперниците и единствен не ги използва. От Пирели отбелязаха, че при толкова високи температури на Спа, данните от днешните тренировки за поведението и издръжливостта на гумите ще са особено полезни за квалификацията и състезанието.
Final timing screen for #FP2 at the #BelgianGP. It was a hot one! pic.twitter.com/ctiIBbOGMs
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 26 August 2016