Фернандо Алонсо получи наказание преместване с 35 места назад на грида за Гран при на Белгия, след като от Хонда смениха цялата задвижваща система в неговия Макларън. Испанецът призна, че това съвсем не е идеален начин да започне уикенда на Спа-Франкоршамп, особено като се има предвид, че агрегатът му бе чисто нов.
„Наистина не е хубаво, но по-добре да се случи в тренировките, отколкото в състезание. Далеч по-лошо е да си в позиция за точки и нещо да стане. Така че да погледнем ситуацията от положителната страна: ще се поучим, както винаги, от грешките си и ще направим така, че в бъдеще това да не се случва. В неделя ще стартираме от дъното на грида, но ще се постараем да спечелим позиции. Очаквам Люис [Хамилтън], който ще потегли до мен, да е по-бърз. Ще опитам да се задържа около него – може да метна едно въже около болида му и ще ме изтегли през колоната! Все още не мога да усетя представянето на новата задвижваща система, тъй като днес карах само в консервативни режими. Утре ще разберем колко можем да натиснем. Сигурен съм, че ще е стъпка напред”, заяви Алонсо.
Шефът на проекта на Хонда за F1 Юсуке Хасегава обясни, че на Спа двигателят с вътрешно горене е с повишена ефективност, ново е и турбото. Той допълни, че проблемът в задвижващата система на Фернандо бе теч на вода, но не бил следствие от въведените новости.
Дженсън Бътън се класира девети в следобедната сесия, като отбеляза, че в крайна сметка Макларън направи сериозен прогрес след редица промени в настройките.
„Постигнахме добър баланс, но все още има по какво да се работи. Темпото ни в дълга серия бе прилично, особено спрямо болидите, с които обичайно се състезаваме. И бяхме по-бързи от Кими [Райконен] в поредица обиколка – това е чудесно”, коментира англичанинът.