Люис Хамилтън даде най-добро време в третата свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Италия. Втори остана съотборникът му Нико Розберг, а пилотите на Ферари са трети и четвърти – Себастиан Фетел на 0,938, а Кими Райконен на 1,141 сек от постижението на англичанина.
Пирели намали минималното налягане на гумите преди последната свободна тренировка. По принцип към отборите бяха подадени 23.5 psi за предни и 21.5 psi за задни гуми, като стойностите са близки до тези от Гран при на Белгия. Впоследствие изчисленията, използващи данните от петъчните сесии на Монца, са показали по-голяма сила натоварваща гумите и 10 км/ч по-висока максимална скорост. Към отборите са подадени нови стойности на налягането – 23 psi за предните и 20.5 psi за задните. Ъглите на сходимост остават непроменени.
Температурата на пистата в началото на сесията бе 27 градуса, а на пистата – 32.
🚥 GREEN LIGHT 🚥@OconEsteban first out in #FP3#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/pCu0ciLVww
— Formula 1 (@F1) 3 September 2016
Final #FP3 session underway. Last chance to refine the very specific, low downforce set up for #ItalianGP qualifying this afternoon. #F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 3 September 2016
Екипите не бързаха особено в началото на тренировката. Почти 10 минути след началото Естебан Гутиерес разполагаше с цялото трасе и записа първото време в сесията – 1:24.721 (със суперсофт). Съотборникът му Ромен Грожан веднага подобри постижението с 0,258 сек. Малко след това французинът излетя от трасето след Аскари, заседна в чакъла и рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар. Грожан спомена по радиото проблем със скоростната кутия.
Virtual safety car deployed as @RGrosjean goes off at Ascari #ItalianGP 🇮🇹 #FP3 #F1 pic.twitter.com/KYhc9iPGxU
— Formula 1 (@F1) 3 September 2016
Даниел Рикиардо остана на пистата (той бе със суперсофт), докато Мерцедес и Ферари изчакваха виртуалната кола за сигурност. Нико Розберг излезе след нормализирането на условията, като бе сложил гуми софт. Кими Райконен и Себастиан Фетел го последваха, но те избраха суперсофт. Люис Хамилтън също бе със софт като съотборника си.
Рикиардо записа 1:23.709 мин, но Хамилтън свали 0,853 сек от това време (1:22.856). След това Розберг бе задържан от Макс Верстапен на Роджия. „Какво, за Бога, бе това?”, попита Нико по радиото. От питуола отговориха, че са видели бавното придвижване на пилота на Ред Бул. Все пак Розберг записа второ време (+0,477). Райконен и Фетел бяха трети и четвърти, съответно на 0,634 и 0,691 сек.
Немският пилот на Скудерията успя със суперсофта си да излезе втори в следващия бърз тур (+0,456). Времето му бе по-добро само с 0,021 сек от това на Розберг със софт.
VES on a slow lap + ROS on a flying one = all a bit too cosy 😵 #ItalianGP 🇮🇹 #F1 #FP3 pic.twitter.com/0rdSXblnA3
— Formula 1 (@F1) 3 September 2016
P15 for Jo! 1:25.251 for his latest fast lap. pic.twitter.com/aek2f8pdQw
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 3 September 2016
Верстапен сложи най-меките гуми и даде шесто време в сесията малко след изтичане на половината от времето. После на свой ред бе задържан – от Кевин Магнусен на Аскари, като бе принуден да отвори много излизането, за да избегне пилота на Рено и не закъсня да изрази недоволството си.
Розберг започна следващата си серия в сесията, вече със суперсофт. Той даде 1:22.401, веднага след което Хамилтън записа 1:22.008 (също със суперсофт). Фетел вече бе на 1,304 сек.
Пилотите на Мерцедес направиха по две бързи обиколки и спряха в бокса за гориво.
Верстапен и Рикиардо на свой ред направиха серии със софт, но останаха пети и шести. Фетел излезе пак със суперсофт – Ферари не работиха с друг тип гуми по време на тренировката. В Скудерията имат по седем комплекта от най-меките гуми, колкото и Мерцедес (Ред Бул са с 6). Себастиан подобри собственото си постижение и се доближи на 0,938 до Хамилтън.
И Райконен остана на четвърта позиция, на 1,141 сек от постижението на Люис.
В края на сесията Мерцедес отново изпита софт. Екипът може да опита да премине Q2 с този тип гуми, но не е ясно дали ще е необходимо.
Final timing screen for #FP3 at the #ItalianGP pic.twitter.com/MgMTCQm2OY
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 3 September 2016